GRATTIS LOREEN!!!

VINNAREN AV MELODIFESTIVALEN 2012 BLEV FÖRHANDSFAVORITEN LOREEN!!!
DANNY KOM TVÅA MED LÅTEN AMAZING. JAG RÖSTADE PÅ MOLLY MEN HON KOM FEMMA TROR JAG.


Loreen vann Melodifestivalen 2012. Olle Kirchmeier/SVT
HOPPAS HON GÅR LÅNGT I ESC I BAKU:)



Efter sex veckor är väntan över. Vi har en vinnare av Melodifestivalen 2012. Loreen vann både folket och juryns hjärtan.

– Det här är en fantastisk känsla, jag höll på att börja böla, säger Loreen.

Loreens bidrag "Euphoria" är skrivet av Peter Boström och Thomas G:son. Det gör att båda nu har två chanser att vinna Eurovision. Peter Bosgtröms har skrivit "Stay", vinnarlåten i Norge, och Thomas G:son har skrivit Spaniens vinnarlåt "Quédate Conmigo".

Planerar ändra numret

En dryg timme efter segern när hon träffade SVT backstage var Loreen fortfarande medtagen.

– Jag har fortfarande inte landat och känner mig lite småförvirrad. Fattar inte vad som har hänt riktigt, men samtidigt är jag jävligt glad, säger hon.

Hur ser du fram mot Eurovision Song Contest?

– Det ska bli kul. Jag känner redan att min kreativa ådra börjar pulsera. Jag vill sätta fingrarna i det som vi skapat hittills och ändra och fixa lite, se vad jag kan göra bättre.

Det kan bli en optimering av numret alltså?

– Ja, på två månader kan man göra mycket.

Antal röster

Totalt fick SVT in 2 053 432 röster i finalen och 3 291 319 kronor samlades in till Radiohjälpen. Röstningssiffran är den tredje högsta någonsin.



Hela resultatlistan

1. Loreen – "Euphoria"

2. Danny – "Amazing"

3. Ulrik Munther – "Soliders"

4. David Lindgren – "Shout It Out"

5. Molly Sandén – "Why Am I Crying?"

6. Top Cats – "Baby Doll"

7. Dead by April – "Mystery"

8.Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern – "Jag reser mig igen"

9. Lisa Miskovsky – "Why Start a Fire"

10. Björn Ranelid feat. Sara Li – "Mirakel"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0