Melodifestivalen ikväll!

Vaknade kl 8 idag med men klev upp kl 9. Har duschat, färgat håret, dammsugit o städat lägenheten, gått en 1,5 timmes promenad med Dessi och nu har jag käkat lunch och ska bara ta de lugnt fram till jag ska börja jobba kl 16. Ikväll e det ju dagas för Melodifestivalen:)!!!
Ikväll är dom i Leksand:)
Bild på alla tävlande i Leksand.


Förra gången Leksand höll i en deltävling var 2009. Då gick Molly Sandén och Mattias Andréasson, tillsammans med sitt EMD, vidare. Nu tävlar de mot varandra i staden för andra gången.
Leksand är mest känt för sitt rika hockeyliv, men tömmer nu arenan på hockeyklubbor och svettiga sockor till förmån för lite glitter och glamour. Den 18 februari fylls Tegera Arena istället av tonerna från bland andra författaren Björn Ranelid, pojkbandet Youngblood och Webbjoker-vinnaren Maria Benhajji.

Superveteran
Tävlar gör även Andreas Johnson, som är med i Melodifestivalen för femte gången.

– När jag fick förfrågan första gången trodde jag att det var ett skämt, men jag öppnade den dörren och har fått uppleva flera resor i Melodifestivalen, säger han.

Första vinnaren i år
Tegera Arena byggdes klart 2005 och har sedan dess stått värd för Melodifestivalen två gånger. Bland annat har Linda Bengtzing, Electric Banana Band och BWO tävlat i staden. Hittills har inget bidrag som framförts i Leksand vunnit Melodifestivalen – kanske händer det för första gången i år?



Artisterna som tävlar i Leksand: Mattias Andréasson, Maria Benhajji, Andreas Johnson, Björn Ranelid feat. Sara Li, Carolina Wallin Pérez, Molly Sandén, Youngblood


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0