Dalmatinerträff inställt, Melodifestivalen ikväll!

Imorse klev jag upp halv nio. Fixade iordning mig o Dessi och sen vid 10.45 åkte vi in till Vita bergsparken på söder för att jag hade bestämt träff där med två dalmatinerägare. Men när jag var där 11.30 som avtalad tid så fanns det inga dalmatiner där. Gick därifrån vid kvart i och sen fick jag reda på att hon som skulle komma hade fått bilproblem. Så de va ju lite typiskt, och hon hade inte sett att jag skickat mitt nr till hennes mejl heller men så kan det gå. Inget att göra åt men Dessi o jag kom ju hem igen efter 2 timmar borta liksom...lite onödigt.
Har gått en timmes promenad med Dessi o Ikaros och har städat lägenheten, dammsugit o torkat golven så nu e de skönt:) Väntar på att syrran ska komma hem så vi kan ladda inför Melodifestivalen:) Ska bli så jävla bra:)hehe
Ikväll är det i Göteborg:)
Bild på alla tävlanden i Göteborg.

Bland annat har The Ark, Carola och Fame tävlat med sina vinnarbidrag i Scandinavium. Nu återvänder Melodifestivalen till Sveriges framsida - kanske för att vaska fram en ny vinnare.

Tävlar i Göteborg - för femte gången
Andreas Lundstedt har varit med i Melodifestivalen sju gånger tidigare. Fem av gångerna tävlade han i just Göteborg. Nu är han tillbaka i tävlingen och staden med en discolåt på svenska. Även den populäre Ulrik Munther har Göteborgskoppling - han kommer nämligen från Kungsbacka en bit utanför staden.

Av de medverkande artisterna är fem helt nya i tävlingen. Mimi Oh och David Lindgren gör båda sin stora publikdebut, även om de båda har en hel del erfarenhet från musikbranschen. Thomas Di Leva, Ulrik Munther och Top Cats är alla namn som länge efterfrågats i Melodifestivalen.


Artisterna som tävlar i Göteborg: Andreas Lundstedt, Top Cats, Mimi Oh, Thomas Di Leva, Sonja Aldén, David Lindgren, Ulrik Munther, Timoteij.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0