Min otursdag

Bion i tisdags va inte den bästa filmen...det var seg och tråkig handling och alldeles för lite romantik...
Ingen film jag vill se igen direkt...direkt efter filmen så kom Jessicas sambo och skjutsade hem mig. När jag stod utanför lägenhetshuset så skulle jag ta upp nycklarna och jag letade o letade men hittade fan inga nycklar och då kom jag på att nycklarna låg inne i lägenheten!!!!
Snacka om att jag va så jävla less på mig själv!
Stina hade åkt bort och Kajsa va på sitt jobb och dom va då i Åkersberga som ligger typ aslångt bort! Två timmar från Fiskis typ.

Så vad skulle jag göra? Jag hade inget annat val än att åka till Åkersberga. Jag tog 18.06 tåget från Fiskis, va framme i Slussen och där byte till tunnelbana till Universitetet, byte buss där till Danderyds sjukhus, byte där till buss mot Åkersberga station och hoppa av vid fjärilsvägen. Jag va typ framme kl 20.00. Kajsa mötte upp mig och gav mig nyckeln sen fick jag skynda mig till bussen men stod självklart på fel sida av vägen så bussen körde ju bara förbi så fick vänta i 35 min på nästa buss.
Det va kolsvart ute o de va så jävla drygt o vänta. Bussen gick 20.55 och jag åkte till Åkersberga station, byte där till roslagsbanan kl 21.10 till Sthlm östra, sen byte till t-bana från Tekniska högskolan till Slussen sen byte där till saltsjöbanan 22.15 o va hemma i fiskis strax efter 22.30. Kajsa åkte 22.45 tåget från Slussen så ja kunde ju gjort nåt annat än att åka ända bort dit men men.. snacka om min värsta otursdag men de e så när det är självlås på ytterdörrarna då e de svårt o komma ihåg nyckeln...
Och jobbet ringde mig strax efter 20 och ville att jag skulle börja jobba 6.45dagen efter så man va ju rätt trött...

Kommentarer
Postat av: Yvonne Svedberg

Fruktansvärt frustrerande, alltså!!!!

2011-09-23 @ 23:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0