Hämtat valpen:)

I tisdags skulle ju jag åka och hämta min valp. Jag tog tåget 10.44 från Sthlm och kom fram 11.46. Eftersom veterinärbesiktningen inte skulle bli av förrän 14.30 så gick jag i galleriorna och kollade lite. Åt en lunchbuffé på en thairestaurang och det var jättegott. Blev såå mätt:) När kl var 14 gick jag till stationen igen. Strax efteråt ringde uppfödaren och vi åkte till veterinären. Jag hade ju bokat tåget som gick kl 16 eftersom jag inte trodde att jag skulle hinna med 15 tåget men uppfödaren sa till veterinären att han måste skjutsa mig till 15 tåget så hon besiktade honom först och gav han vaccination och usch det var så hemskt att se när hon gav honom chipet i nacken...Stackarn han blödde o fick litet sår där...Men så fort han var klar så åkte vi till stationen, han fick på sig sitt nya halsband som visst va lite för stort o sen gick tåget kanske om typ 7 minuter. Jag hann inte gå in till SJ center och boka om biljetten men som tur var så stod det två personal på perrongen så jag frågade dom om vi fick ta detta tåg o dom sa ja:)

Fort hoppade vi in på tåget och åkte med hem till Sthlm. Han sov typ hela vägen så de va skönt:)
När vi kom hem så träffade han Dessi och Hilda. Hilda blev nog glad för en kompis men Dessi va inte så glad...men men så smångingom kommer hon acceptera honom.
Första natten vaknade han vid 3 tiden och ville ut. Det va bara att ta ut honom så han fick kissa o sen upp igen på femte våningen haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0