Permanentat håret, vilken besvikelse!

Imorse va de så skönt med en ledig dag, solen lyste och himlen va blå:)En helt underbar dag!
Gick en långis med hundarna innan jag o syrran åkte in till stan. Jag skulle permanenta håret på en nyöppnad salong vid tekniska högskolan.
Jag hade tid kl 17 så vi kom dit vid 16.30, lite tidigt kanske men men. Det första frisören sa när vi kom in va att de som hon höll på me kommer ta en timme!Jag tänkte på en gång, men va fan jag har ju bokat tid kl 17....Hon hade inte ens börjat med den kunden som både skulle klippa o färga håret...
När kl va 17.30 fick jag sätta mig i stolen. Hon sa förlåt att det dröjde men jag sa inget. Sen började hon klaga, asså hon måsta ha vaknat på fel sida lr så va hon så jäkla trött så hon inte visste va hon sa lr gjorde. Hon sa att mitt hår va minsann i olika längder ( de e ju för fan uppklippt) o att de skulle bli jättejobbigt för henne att rulla mitt hår (som att jag bryr mig)...sen klaga hon att hon jobbar jämt, 8-9 timmar per dag o hon har ont i axlar o rygg men vem får inte det???Det får jag på mitt jobb oxå men inte klagar jag till mina kunder för de.
Sen såg hon väl att jag inte svarade så då började hon fråga va jag jobbade med o vart osv som om hon e intresserad av de liksom. Hon försökte göra reklam för allt annat hon gör o rabblade upp allt från naglar till extensions och bruduppsättningar. Hon klagade på att hon hade haft den här salongen i Falun i 20 år men sen tänkte hon försöka i sthlm haha tänkte jag, lycka till med det!Åk tillbaka till dalarna istället!Hon va ensam i salongen för hon ville inte anställa än eftersom hon inte vet om de går ihop o hon skötte allting själv men ja bryr mig inte men hon ville väl att ja skulle tycka synd om henne.
Det tog 1 timme att rulla mitt hår o jag höll fan på o somna där i stolen. Sen sköljde hon mitt hår om och om igen, tror fan jag fick tvätta håret typ 3 ggr. Men när hon äntligen skulle föna håret så blev jag så frustrerad och besviken. Jag kände i håret o det första jag tänkte var: Va fan har du gjort med mitt hår??!!
Asså de ser hemskt ut. Det ser frissigt ut á la 80-talet, ser ut som ett penntroll i huvvet!
Det ser ut som jag sovit i flätor, festat o inte borstat håret...de ser jättetovigt o fult ut!
På vissa ställen är det till o med rakt! När kl var 19.45 var det klart.

Jag rekommenderar ingen att gå till denna frisör!!Håll er borta.

Så här blev det:


Asså de e så jävla fult!!!Hon har förstört mitt hår..

Jobbet ringde ju idag o fråga om ja kunde jobba på måndag. Inte nog med att man har jobbat 7 dagar i rad, nu ringer dom när man e ledig oxå! Jag sa bara ja eftersom ja vet att ja lagt mig tillgänglig då men när ja kom hem såg ja att dom hade ju satt upp mig på ett kvällspass 15-21 på måndag men ja jobbar ju hellre ett heltids dagpass..aja så ja fick ringa upp o avsäga mig morgonpasset men man tycker ju att dom kunde ha kollat upp de innan dom ringde mig.


Hur mkt sämre kan en lördag bli?

Kommentarer
Postat av: Yvonne Svedberg

Ja, inte vart det bra precis... ursäkta...men jag fick mej ett rejält gapskratt faktiskt!!! Höll på att kissa på mej! Men allvarligt... KLAGA!!!

2011-03-21 @ 18:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0