Året 2010

Året som nu gått har varit som en bergodalbana, dåligt och bra. En hel karusell med flytt hit och dit och stackars Dessi som haft ett så rörigt liv detta år.
Men nu i slutet av året har det varit mer stabilt. Så här har mitt år varit:

JANUARI: Börjar bli riktigt less på mitt liv då jag bott inneboende i pappas vardagsrum i 5 mån, hade inget jobb.
Var på intervju som personlig assistent i Hudik o fick jobbet. Kollade på lägenhet, en etta på 33 kvadrat inne i stan och fick den. Flyttade in dagen innan jag började jobba den 1 februari.

FEBRUARI: Började jobba och bo i Hudiksvall. Trivdes inte alls med jobbet och dagarna blev långa och tråkiga då arbetstiderna va 6-8 och 15-20.
Dessi satte på spisplattan, räddningstjänst, polis, ambulans kom men som tur var hade de inte börjat brinna. Blev en notis i tidningen med bild om det haha:)
Sökte nu en massa jobb i Sthlm,Gbg. Fick gå på arbetsintervju i sthlm på ett äldreboende som timvik den 25 feb o fick jobbet på en gång. Jag trivdes inte me mitt jobb, mitt liv, lgh lr nåt. Så detta blev verkligen en glad överraskning men då kommer nästa fråga.
Hur ska jag gö med Dessi, lgh, jobbet?Vart ska jag bo i sthlm?

MARS: Ringde och mejlade en massa rum i sthlm omgående, fick säga upp min lgh, säga upp mig på jobbet. Fick ett rum i ett kollektiv i Älta, Nacka men hade inte tid o åka ner o kolla så tog det på en gång. 3500 kr i hyra. Dessi fick flytta igen till syrran i Forsbacka i en etta med hennes sambo o Hilda.

Var jättejobbigt känslomässigt att lämna bort Dessi. Jobbade min sista dag den 9 mars. 10 mars åkte jag till sthlm, 11 mars började jag jobba. Trivdes jättebra på nya jobbet och hade bra arbetskamrater. Syrran blev 25 år och pappa blev 53 år.

APRIL: Fick hälsa på Dessi en helg i Borlänge och det var helt underart. Saknaden va sjukt stor efter henne. Kunde inte hålla tårarna borta. Fick en fast deltidstjänst på jobbet.
Danne blev 4 år 28 april:

Hade skulder på 10 000 kr till mamma eftersom jag fått betala dubbel hyra o deposition o skit. Mådde väldigt dåligt över de:(Åkte upp till Hudiksvall, flyttade mina grejer från lgh i hudik till pappas förråd i Ljusdal.

MAJ: Syrran fyllde 21 år. Jag gick på Lady Gagas monster ball turne i Globen 7 maj:)Grym konsert. Fick ta med Dessi till huset jag bodde i och de gjorde jag i mitten på maj. Det gick inte bra, då Dessi vaktade för mkt osv. Dessi hade gjort utfall mot en boende i huset, hyresvärdens barn o mot en hundvakt(ej dagmatten). Kände att Dessi inte mådde bra och jag hade kontrakt till sista maj, beslutade att jag inte ville bo kvar men visste inte alls vart jag skulle ta vägen. Hade typ några dagar på mig o hitta ett nytt boende för Dessi o mig. Ringde en gammal klasskamrat som hade en uthyrningsdel i vällingby för 4500 i mån fr om 1 juni. Jag tog den på en gång. Hade inget annat val fast jag fick pendla up till 3 timmar per dag. Har kontaktat hundpsykolog på Dessi.

JUNI: Varmaste sommaren ever. Har fått heltidsjobb vik över sommaren. Bor i Vällingby. Det blev problem med Dessi då hon gjorde utfall mot min hyresvärd/vän, fick klagomål av henne att Dessi skällde mkt osv. Visste inte va jag skulle ta mig till o mådde väldigt dåligt.
Kollade på när studenterna åkte inne i stan.
Var på första personalfesten.
Gick på syrrans student i Gävle.
Hyrde bil, åkte upp till Ljusdal, hämtade en del av mina grejer.
Kronprinsessan gifter sig med Daniel Westling.
Hilda, syrrans basset hound fyllde 5 år den 20 juni:

Fick ett lägenhetserbjudande av Stena fastigheter i Fisksätra, 3 km från jobbet på en tvåa:)Blev överlycklig och åkte dit och tackade ja på en gång. Hyra 5000 kr. Inflytt 1 september.
Sa upp boendet i Vällingby.
Jag, syrran, mamma o hennes sambo va på cinderellakryssning.
Var på Twilight movienight me syrran, kollade på alla tre filmer på en o samma kväll.

JULI: Skrivit på kontrakt i Fisksätra. Får nya tapeter i sovrum o hall:) Bott i sthlm i 4 mån o redan ett förstahandskontrakt:)
Gick på café opera för första gången:)
Mammas engelska bulldogg somnade in när han skulle opereras. Han hade lekt med hundvakten o blev halt o måsta opereras men han klarade inte narkosen. Jättesorgligt då han bara blev 4 år. Jag fick veta de på jobbet o de va så jäkla hemskt för han va sjukt charmig;)Jag saknar honom jättemkt:)
Jag va ju me o hälsade på honom när han va 3,5 v o när vi hämtade honom då han va 12 v.
Va mkt på gröna lund denna sommar o kolla på en massa artister:)
Syrran kom in på lärarutbildningen på Uppsala universitet.

AUGUSTI: Flytt igen. Fick nycklarna till nya lägenheten o syrran hjälpte mig o flytta alla grejerna. Kom till en stor lägenhet o de enda möblerna jag hade va typ en tältsäng...Dessi fick bli lämnad där när jag skulle jobba, jag undrar va hon tänkte egentligen...
Gick på skivsignering i Sickla o fick krama min idol Darin<3<3<3

SEPTEMBER: Bor nu i Fisksätra med Dessi. Stina och Hilda flyttade hit då hon kommit in på en folkhögskola på sankteriksplan. Jag o Dessi blev glad iaf:)Slipper man betala hela hyran sj:)
Och slippa va ensam o så. Hilda började yla o Dessi skällde väl med så vi fick flera klagomål på detta, jag tänkte att de va nog att de va så dåligt me möbler, åkte o köpte två st tresits soffa i skinn, två fåtöljer, skrivbord, tre byrå, två sängar, nattduksbord, bokhylla, vardagsrumsbord, tv o tvhylla, köksbord o stolar:) Nu liknar de ett hem iaf!
Var till veterinär med Dessi pga den extrema skendräktigheten, medicinen hjälpte inte o där blev man 1000 kr fattigare.
Köpte två undulater.
Sprang Tjejmilen.
Jag blev 23 år den 12 september. Syrran blev 27 år den 23 sept o mamma blev 50 år den 17 sept.
Åkte på 50-årskryssning me familjen till Helsingfors.

OKTOBER: Jobbar 75% fast på jobbet. Jättehärlig höst i sthlm.

Efter en sjukt varm sommar är det skönt att hösten är här:)
Undulaterna fått ägg. Det blev 6 ägg, 4 överlevande.
Första snön kom:)

NOVEMBER: Åkte upp till pappa på Fars Dag.
Gick på Sthlm International horse show med Terra. Gått på julmarknader i sthlm:)

DECEMBER:
Undulaterna får nya hem:


Dessi blev 7 år den 4 december:)

Kollade på idolerna o va på skivsignering i Forum Nacka.
Första självmordsbombaren i sthlm city.
Varit på Hundmässan i Älvsjö båda dagarna.
Alla undulater sålda inkl föräldrarna.
Firade jul här i Fiskis med pappa, och tre av mina systrar.
Sista dagen på året var jag hemma eftersom jag skulle upp tidigt på nyårsdagen för o jobba. Stina o jag åt god middag och de va mkt fyrverkerier:)


Det här året har jag flyttat från Ljusdal-Hudik, från Hudik-Älta, Från Älta- Vällingby, från Vällingby- Fisksätra. Nu får de va nog me flytter! Dessi har fått flyttat från Ljusdal-Hudik, från Hudik-Forsbacka, från Forsbacka-Älta, från Älta-Vällingby, från Vällingby-Fiskis. Jag har flyttat 4 ggr o Dessi 5 ggr.

Jag hoppas år 2011 blir ett mkt bättre år!

Kommentarer
Postat av: Yvonne Svedberg

Hejsan! Kul att läsa om ditt år, 2010 och fina bilder på Danne och Hilda. Jag blev gråtfärdig när jag såg Danne... tänkte på att jag haft en så vacker och go bulldogg! Vilken snygging han var! älskade honom så himla mycket... vilken snygging jag fick rå om!!!Saknar honom otroligt mycket!

Jag tänder alltid ljus varje kväll för honom.

2011-01-03 @ 21:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0