Dag 5, återbesök Cityakuten

Idag måndag skulle ju jag ha jobbat men jag ringde o sjukanmälde mig idag och imorn. Eftersom jag inte har knappt ätit nå på 5 dagara så vill jag få ordning på de osv.
Stackars syrran som inte började skolan förrän kl 13 fick kliva upp kl 6.30 för o hänga me mig in till cityakuten då jag äntligen skulle få ta bort linserna:)
Jag ville åka in så fort dom öppnade o innan solen kom. Det måste ha sett sjukt kul ut för jag hade solbrillor, scarf, mössa o luva för ögonen o Stina fick leda mig dit vi skulle. Jag såg bara precis framför mina fötter.
Vid Slussen va de ju så jävla mkt folk i farten, riktig morgontrafik då alla ska till jobbet o där kommer vi haha!
När vi väl va framme på Cityakuten fick vi vänta ett tag innan vi kom in. Träffade Britta igen och Eva som jag träffade allra första gången jag kom dit för en förundersökning.
Dom kollade så allt hade gått bra och dom tyckte det såg jättefint ut och det hade läkt jättebra:)Skönt o höra:)
Sen skulle Britta ta bort linserna med pincett o de va lite läskigt men jag fick ju bedövingssalva innan.
Jag gjorde en snabb synundersökning o kollade på några bokstäver o jag hade redan körkortssyn även fast det va suddigt men de e så i början  innan synen blir stabil. På vägen hem kunde jag gå utan hjälp och med solglajjorna:)Måste ha sett kul ut.
Kl 9 åkte vi från Slussen.
Jag har inte ont i ögonen längre men de är som man har fått nya glasögon med starkare styrka, man kände sej lite yr. Allt är oxå dissigt men det blir ju bättre så småningom. Jobbigt med solen ute men men....sånt får man ta.
När vi kom hem kunde jag äntligen ta ngt att äta. Nu har jag bara ett par ögondroppar Isopto som jag ska ta 2 ggr per dag  i 4 veckor. Man får ju lite suddig syn när man tar den så de kan va lite jobbigt om jag har morgonpass....
När Stina åkte till skolan va jag pigg efter att ha spenderat hela dagarna i sängen så jag har storstädat o torkat golven, diskat o gjort så fint här hemma så de känns gött:)
Jag som bara älskar att sitta vid datorn o surfa måsta bara försöka blogga så fort som möjligt haha:)
Ni får ursäkta om de står nå konstigt lite här o var, jag ser ju bokstäverna på tangenterna men har svårt att läsa på skärmen då de hela e rätt suddigt:(

Känns lite tråkigt att jag inte kan ta hundarna på en långis när jag ändå bara sitter här:(Men de känns för osäkert nu.

Hoppas ni har orkat läsa all den här historien och jag tycker i slutändan att smärtan var värt det fast de va den värsta jag vart med om men all personal på Cityakuten Helena, Angelica, Eva och Britta o ögonläkaren har gjort ett fantastiskt jobb och jag ska dit om 3 månader för ett återbesök:)

Tack till mina vänner o familj som ringt och lugnat ner mig o stöttat mig igenom denna läkningsprocess.
Tack för att ni bryr er<3<3<3

Och tack Stina som varit min personliga assistent under den här helgen:)

Kommentarer
Postat av: Terese

Jag bryr mej!!! Du e tuff som gjorde det =)

2011-02-21 @ 20:03:38
URL: http://teresesvedberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0