Snökaos och äventyrsbad

I torsdags va jag ledig. Mamma skulle komma på besök så jag gick en långis med Dessi ute på sjön, handlade på affären o städade hela lägenheten. Jag hade tänkt att åka in lite tidigare för o hälsa på syrran inne i stan vid 17 tiden men hon ringde mej strax efter kl 8 på morgonen för o säga att vi inte kunde ses då hon måsta va på jobbet....så då blev man väckt så tidigt på sin lediga dag:(
Så jag och Stina åkte in tillsammans på kvällen och mammas tåg va 15 minuter försenat så de va okej:)
Stina o ja va på Mcdonalds o skulle köpa fika på centralstationen o i kön e ja säker på att de va Linnea Henrikssons pojkvän. Hon som va med i förra årets idol. Han va iaf aslik honom:

Vi åkte hem direkt o sen satt vi i lägenheten och pratade och kollade på tv. Stina skulle upp tidigt till skolan dagen efter men jag o mamma va uppe till nästan 01.30.

Vaknade 7.20 i fredags pga att pappa ringde o väckte mig:(suck....mysigt. Jag försökte ju somna om igen men de gick inte, ja blev klarvaken så de va bara o kliva upp. Det var värsta snökaoset ute! Blåste och snöade sjukt mkt.
Satte på tv:n o alla bussar i Nacka var inställda, o pendeltåg va inställda, de va jättemkt förseningar på vissa t-banor men saltsjöbanan va bara 10 min försenat.

Jag va ledig o Stina va ju uppe tidigt för o åka till skolan men de va inställt pga vädret så hon blev hemma. Vi hade verkligen ingen lust att va hemma hela dagen så vi trotsade vädret och gjorde oss iordning för att åka till Eriksdalsbadet i Skanstull:)


Det va första gången vi va där o de va kul:)Inte så stort, det va 2 vattenrutschkanor, tre bubbelpooler o motionsbassäng.
Vi va där i ca 2 timmar. Sen gick vi ut i vintervädret o då hade det iaf lugnat ner sig lite o snöade inte iaf..men de va grymt mkt snö ute.
På kvällen kollade vi på Let´s Dance och gjorde hemmagjorda hamburgare:)Gottigott
Andreas Weise åkte ut.
Figge och Frank gjorde verkligen jättefina danser:)
Temat var filmtema.
Jessica hängde löst:
Foto: Joel Stockman/TV4
Andreas som åkte ut:
Foto: Joel Stockman/TV4
Figge:
Foto: Joel Stockman/TV4
Alexander va dålig o pinsam :
Foto: Joel Stockman/TV4
Jättefin låt och dans:
Frank Andersson och Charlotte Sinclair Foto: Joel Stockman/TV4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0