Bilder från kryssningen:)

I fredags fyllde min mamma 50 år!!Vi firade den genom att åka på Helsingfors kryssning. Pappa kom till mig och Stina i torsdags för att passa hundarna o kolla in min nya lägenhet:) På fredagen jobbade jag 6.45-14 och sen hann jag hem, packa och sen åkte vi in till Slussen. Vi mötte upp mamma där och sen checkade vi in på båten Gabriella.

Vi som åkte med var mamma, hennes sambo, 3 av mina systrar och min systers sambo. Min fjärde syster var i Kina så hon kunde inte följa med.
När vi var ombord så gick vi först till hytterna och packade upp. Vi hade tre hytter. Jag, Stina och Kajsa delade på en hytt. Vi gick sen till taxfree och shoppade loss. Köpte lite sprit o godis som vanligt:)

Göttans!
Sen gick vi ner till hytten, och upp på däck 8 för att äta den goda vikingbuffén:) Blev proppmätt som vanligt:)

Kajsa o Stina:

Jag o Stina:

Vid matbordet:

Emelie o Kajsa:

Vi gick ner till hytten vid 21 tiden och fixade iordning oss:)
Här e jag o Stina, vi lockade varandras hår:

Mamma ville oxå va med hehe:

Vi hade jättekul men de va dåligt med ungdomar...vi åkte nog på fel helg:(Men vi hade roligt ändå.
På lördagen åt vi en supergod frukostbuffé mellan 9-10. Klockan 10 var vi framme i Helsingfors och det var dags att kliva av och gå en sightseeing:)


Jag och Kajsa köpte en varsin macaron, smakade bara en massa sooocker!

Kyrkan:

Såg en massa vackra björnar som vi måsta ta kort på:

Emelie gillade inte o va med på kort men här fick vi en bild på henne iaf hehe:

Vi träffade en Basset artesián normande som vi hade när vi var yngre. Jättesöt:

Hälsade på en puli:

I gallerian Stockmann:

Jag o Musse o Stina o Barbara:

På  väg tillbaka till båten som avgick 17.30

När vi kom tillbaka till båten så stylade vi oss till middagen:)


Vi åt middag på en á la carte restaurang o jag åt tapas, och quornspett o smakade cheesecake  till efterrätt:

Mamma:

Emelie o Kajsa:

Emelies sambo Thomas:

Partybilder från nattklubben:

Nu har ni fått en massa bilder:)
På söndagen så vaknade vi kl 09.10. Och båten var framme kl 09.40. Vi blev jättestressade o for upp ur sängen o skyndade oss att packa o klä på sig. Hann inte ens äta frukost...
Det var en trevlig helg o jag tackar mamma så mkt för att hon bjöd oss på denna underbara kryssning:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0