Misslyckat frisörbesök

Igår regnade det hela dagen, åkte tåg till jobbet. Idag har jag varit ledig. Stina åkte till skolan imorse och jag var hemma med hundarna. Klockan 11 kom mina möbler: skinnsoffa, 2 fåtöljer och en byrå. Jag hjälpte till att lasta in allt i lägenheten och hundarna skällde jättemkt...men skönt nu iaf när vardagsrummet är helt:)
Sen var jag hemma i ca en timme innan jag skulle åka till frisören inne i stan. Allting blev misslyckat och jag är allt annat än nöjd med mitt hår. Det är pinsamt att visa sig i det här håret. Sjukt fult!
För det första när jag satte mig i stolen så var det en kvinna som började klippa direkt. Jag sa att jag ville ha lite uppklippt och att jag ville klippa luggen. Luggen blev asful. Jag sa hur kort jag ville ha men hon klippte  den knappt så  den kommer ju växa ut på nolltid. Det var två-tre stycken som pendlade fram och tillbaka till mig och frågade hur jag ville ha mitt hår...jag fattade ingenting, trodde man bara hade en frisör per person. Sen när jag satt där och blev klippt så sa hon till en annan tjej att ta fram färgkatalogen så självklart började jag kolla i den. Då blev hon typ sur o sa att håret blir ojämnt när jag rör på huvudet o ja måste ta av glasögonen o bla bla bla. Jag tänkte "men va fan varför gav ni då mig den jäkla katalogen", så då fick liksom jag sitta o hålla i den o vänta tills hon klippt klart. När vi skulle färga håret så frågade jag henne vad hon trodde att jag skulle passa i men hon bah ja men de får du bestämma. Jag sa då att jag ville ha en lite rödaktig färg men visste inte vilken o då sa hon att de kunde hon minsann inte göra på mitt hår eftersom jag har svart hår o de skulle inte funka blablabla och hon tyckte jag skulle färga mörklila hår. Jag orkade inte tjafsa så jag bah okej jag tar väl den färgen då. Precis efter kom det en annan frisör som gav mig samma katalog o fråga vilken färg jag ville ha o jag sa ju röd men att den inte skulle funka på mig men hon bah jo den funkar visst o då sa jag att ja men då vill jag ha den färgen då. Sen tjafsade dom om vilken färg jag skulle ha så båda kom fram till mig o sa att jag sagt två olika färger o ja förklara ju som de va. Och då blev frisören som skulle färga mitt hår typ sur o suckade o bah åh va omständig hon är typ...
Sen klaga hon till dom andra medans jag satt där o sa att de här va minsann den svåraste behandlingen o hon måsta avfärga mitt hår först o allt...jobbigt o lyssna på liksom. När hon hade färgat klart såg de för jävligt ut. Det såg precis ut så som de blivit när jag färgat hemma. Det ser liksom svart ut med röd nyans i hårbotten. Hon såg rätt trött ut efter hårfärgningen och hon blåste bara håret torrt o sen sa hon att de va klart. Hon varken fönade, plattade eller stylade håret. Och allt det här tog 3 timmar!!!!Kostade 480 kr så dom tog lite överpris. Vet inte varför.
Så alla ni som vill klippa lr göra nåt annat med erat hår gå INTE till jasminakademin på ringvägen i sthlm!!

Kommentarer
Postat av: Terese

Oj...låter ju som du satt dej i en kines stol å ingen fatta vad du sa:) Tror inte jag vågar gå in till frissan här i Kina ens...

2010-09-15 @ 12:04:00
URL: http://teresesvedberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

2010-09-15 @ 23:40:13
Postat av: Nypan

Men shit det låter ju stört ju. Blir man inte nöjd så kan man väl gå tillbaka och få det omfärgat gratis? Det gjorde jag en gång och då betalade jag inte en krona. Vet inte om det är en skyldighet eller bara nått dom flesta brukar göra om kunden inte är nöjd. Haha fatta sur dom skulle bli om du kom tillbax o klaga ;)

2010-09-20 @ 16:05:13
URL: http://nyyypan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0