Skendräktighet, det värsta som finns!

Igår fick jag nog av Dessis skendräktighet och ringde Nacka djurklinik. Bokade ett besök som jag var på idag.
Dessi ligger ju bara i garderoben, hittar en massa låtsasvalpar som jag nu tagit bort, ligger och skakar, vägrar gå ut och när man väl dragit ut henne så ska hon fort in igen, vaktar ännu värre, morrar och har gjort ett utfall mot Hilda, skyndar sig först till dörren och ska först in av alla så hon kan springa till garderoben och så äter hon nästan ingenting. Hon får oxå jättemkt mjölk i juvren och hon går med svansen mellan benen jämt.

Bara för att veterinären ska konstatera att hon är skendräktig så kostade ett besök 520 kr!!!Hutlöst dyrt. Men då bor man ju i Sthlm oxå....
Undersökningen tog väl ca 10 min. Hon lyssnade även på Dessis hjärta och hörde ett litet blåsljud. Jag tror inte att det är så farligt men jag skulle ha det i åtanke ifall hon skulle bli andfådd och orkeslös så skulle man åka in igen o göra ett ultraljud på hjärtat.

Men just nu e ju Dessi väldigt orkeslös pga skendräktigheten. Det sägs ju att man ska motionera dom mera och aktivera dom mer men dom senaste dagarna har ju jag varit ute i 2 timmar o jag aktiverar henne med godissök osv utomhus men hon e fortfarande så här jobbig.

När jag kom till lägenheten väntade jag på Stina som hade irrat bort sig på t-centralen o visste inte vart hon skulle...suck.
När hon kom hem så gick vi till Saltsjöbaden och jag skulle då hämta ut medicin till Dessi. Det började spöregna:(
När jag kom till apoteket hade dom självklart inte Galastop 24 ml så jag fick ta en flaska på 15 ml och en på 7 ml för samma pris som den stora flaskan. Medicinen gick på 431 kr. Så sammanlagt 951 kr för detta! Så jag säger till er alla som funderar på o skaffa hund: Köp EJ en tik!!!!
Nu blir väl inte precis alla tikar så här o jag ska inte dra alla över en kam men jag kommer då aldrig mer köpa en tik om jag ens köper nå mer hund. Nu undrar jag: Kommer jag få göra så här varje gång hon är skendräktig??Hon e ju de jämt känns de som...


Nu ska hon få 3 ml droppar en gång per dag i 6 dagar. Hoppas det hjälper henne nu då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0