Idolpremiär!!!!

Inatt har jag varit vaken flera ggr pga halsont. Har legat och sugit på halstabletter hela natten...
Inte fan har dom hjälpt. Imorse när jag vaknade hade jag knappt någon röst. Är fortfarande väldigt hes och har halsont:(Tur man jobbar bara 4,5 timmar. Tänkte stanna kvar på jobbet o kolla klart på Idol som har premiär ikväll:)

Idag har jag ringt till Nacka djurklinik eftersom medicinen inte funkar. Ville höra om dom hade nå annat tips. Hon tyckte väl det var lite konstigt att den inte fungerat eftersom detta oftast är sista utvägen när det gäller skendräktighet...
Jag har ju provat lite andra knep som ex ge mindre mat, mer motion o aktivering, ta bort tuggben o låtsasvalpar o leksaker, stänga igen garderoben hon ligger i osv osv men inget hjälper!!!
Hon tyckte att jag skulle överväga att kastrera henne eftersom hon har så stora problem med detta men en sån operation kostade 5 300 kr!!!Det kändes lite saftigt med pengar för att lägga ut på en 7 årig dalmatienr men hon sa de blir ju inte lättare med åren snarare värre då hon kan drabbas av livmoderinflammation.
Jag har ju verkligen inte råd att lägga ut så mkt pengar:(
Sen får man ju plussa på med mediciner och extra utgifter oxå o de kan ju bli komplikationer osv...

Sen ringde jag till Boxer eftersom jag betalat abbonemang men inte får nå tv-kanaler. En massa strul bara så nu skulle han skicka en blankett hit om en elektriker som ska komma hit o kolla på den. Om han konstaterar att den inte funkar i detta lägenhetshus pga att dom har Com hem nät i huset så kan man skicka in nå papper o få en omedelbar uppsägning av abbonemanget. Annars så har jag 3 månaders uppsägningstid.
Känns rätt jobbigt!!!

Det är strålande sol här och jag har varit ute med Dessi och Hilda på en långpromenad i skogen:)Nu är dom trötta. Det var varmt för dom ute hehe.

Undulaterna verkar trivas bra här, dom kvittrar så fint och igår fick dom flyga fritt här i lägenheten:)Dom satte sig på fingret när jag kom med hirskolv:)Nu sitter dom o putsar sig som bara den hehe.
Jag vet bara inte vad dom ska heta....Nån som har något förslag?


Kommentarer
Postat av: Fia

Hans & Greta :)

2010-09-09 @ 09:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0