Då blir man undulatägare igen på lördag:)

Jag har ju länge saknat att ha djur sen vi sålde våra marsvin förra sommarn för då flyttade ju jag till pappa och vi sålde huset i Järvsö. Pappa ville ju inte ha nå djur o sen när jag flyttade till Hudiksvall tänkte jag ju köpa igen men sen fick jag ju jobb i sthlm och mitt liv förändrades igen...men nu känner jag att jag vill och kan ha nå mer djur. Jag saknar att det är så tyst här hemma, bara musik. Marsvin luktar så mkt och blir svårt med spån och hö som går åt i stora mängder så jag har ju haft 5 undulater tidigare och har varit inne på att köpa två stycken. Det blir ju undulatutställning i Sundbyberg 2-3 oktober som jag tänkte gå på och då tänkte jag även köpa nå ungar om dom säljer. Men då måste jag ju köpa bur, leksaker o mat osv så det blir ju rätt dyrt. Jag vill ju även ha undulatungar här hemma då jag tycker det vore väldigt mysigt och roligt att få följa dom från kläckning. Så nu har jag hittat en annons på blocket som säljer ett undulatpar:
Klicka för att se nästa bild
Klicka för att se nästa bild

Då får man den här stora buren till som nästan är en meter hög. Jag får oxå en till bur som nästan e lika stor plus mat och leksaker o alla tillbehör.

Grön/gul hona ca 3 år och Gul hane ca 6 år. De fostrade en kull på 6 ungar för
1,5 år sedan och en kull på 6 ungar för 8 månader sedan. Stor bur (H92xB44xD44 cm) medföljer köpt februari 2010 för 650:-. Extra bur nästan lika
stor kan medfölja om så önskas. Mat och leksaker ingår.

Fåglarna är dugligt handtama och har flygit fritt i huset med öppen bur så
länge vi haft dem.

Dom bor i Österåker.

Hon åker hit med dom nu på lördag:)
600 kronor för allt!!!
Det ska bli sjukt spännande och jag är sååå förväntansfull!!!

Kommentarer
Postat av: kajsa

vill också ha undulater :)

2010-09-03 @ 18:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0