Minnah åter i Idol

Eftersom Alice hoppade av så återkommer Minnah. Hon har inte varit en av mina favoriter men jag måste säga att hon gjorde en grymt bra comeback i kvällens Idol med temat Beatles. Hon hade typ 15 minuter på sig o välja låt o hoppade in i det sista:)

Minnah Karlsson jublar efter att fått beskedet att hon gick vidare till nästa veckas Idolfinal.Minnah Karlsson under sitt framträdande i fredagens tredje Idol-sändning.

Öronbedövade applåder. Stående ovationer. Idel lovord från juryn. Detta mötte Minnah Karlsson när hon hade bränt av sin version av Beatles "Twist and shout" i Idol 2010 under fredagskvällen. Efter att förra veckan ha åkt ut fick Hallstaviktjejen som bekant hoppa in i tävlingen igen med drygt ett dygn till godo.
Och hon tog verkligen till vara på chansen. Hennes namn var det första som programledaren Peter Jihde läste upp av de idoler som under kvällen satt säkert och slapp duellera.
- Jag hade mindre än 24 timmar på mig så det har varit tufft, men jag är jätteglad, säger en omtumlad Minnah Karlsson till NT direkt efter att fredagens sändning är slut.
Men hon lider med Linda Varg som fick lämna programmet.
- Jag vet hur det känns att åka ut.

Minnahs familj var också på plats och mamma Heli Karlsson sa direkt efter dotterns framträdande att familjen var mäkta stolta.
- Vi var inte nervösa innan och är jätteglada för hennes skull.
Pappa Bengt Karlsson är märkbart stolt över sin dotters bedrift när NT pratar med honom efter programmet.
- Jag vet att hon kan vara grym och i dag visade hon det för alla. Många har klappat mig på axeln under pausen och sa att de var imponerande. Jag är jätteglad, säger han.

I 60-talsklädsel med rosa tights fullkomligen golvade Minnah Karlsson publiken i studion och den annars så kräsna juryn hade bara goda ord att säga om hennes framträdande.
- Girl power! Du kommer hit med lite tid och är ändå bäst hittills. Jättebra, sa Laila Bagge.
- Helt suveränt, ingen är gladare än jag att du är tillbaka, sa Anders Bagge.
- Du gör verkligen 60-talsgrejen på helt rätt sätt. Underbart! kommenterade Andreas Carlsson.

NT som fanns på plats i studion kan vittna om att taket nästan lyfte när Minnah gjorde entré och den respons som mötte henne då hon tog sin sista ton var i Melodifestivalklass. Inte sedan Malena Ernman tog sista operatonen i "La voix" i den tävlingen 2009 har undertecknad känt ett sådant tryck från publiken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0