ONSDAG 19 MAJ!

Imorse vaknade jag av magkramp. Jag får väl skylla mig själv eftersom jag åt chips igårkvälls....
Åt varken frukost lr lunch eftersom vid lunch tog jag en promenad på 7 km med Dessi. Det var 28,5 grader varmt ute!!!
När klockan var 14 så åkte jag till jobbet på APT möte 15-16.30.
Vi blev bjuden på tårta eftersom chefen fyllt 40 år:)Grattis!
Jag fick även en blankett om Bepron som är flexibel arbetstid. Man får då önska sig sin sysselsättningsgrad och jag önskade självklart 100 %. Jag tror det kommer träda i kraft den 1 oktober men i sommar ska jag ju oxå få jobba heltid.
När jag kom hem 17.30 gick jag en långpromenad med Dessi på 2 timmar, gick bla runt Ältasjön.
Jag gick upp nu till vardagsrummet med Dessi kopplad och satte mig i soffan för att kolla på tv. Dessi låg då och SKAKADE!!!!Asså jag fattar inte va som är fel!
Hon har ju aldrig varit såhär när jag bott ensam. Jag tror inte det är bra alls för Dessi att bo här. Hon trivs nog inte här....Det skulle betyda så mkt om jag fick boendet i Saltsjöbaden. Så vi kommer härifrån snart annars vet jag inte vad jag tar mig till...







Igår jobbade jag. Hundvakten tyckte det hade gått jättebra med Dessi:)
Jag och Carro gick 2 timmar på kvällssidan:)Det var soligt och varmt ute.
Jag kom hem sen och kollade på Ugly Betty och Desperate Housewives. Dessi låg och sov i vardagsrummet då min rumskompis kom....Dessi blev helt jävla galen och sprang mot dörren och skällde och morrade. Sen när jag fick korrigera henne så kom hon in och då viftade hon på svansen osv. Jag fattar inte att hon är så här. Det är så sjukt jobbigt när hon har sån extrem vaktinstinkt. Jag vet inte hur jag ska träna bort den.
Efter den händelsen igår vågar jag inte längre ha Dessi lös på övervåningen. Jag vågar inte längre kolla på Tv däruppe. Ska väl försöka få igång en tv här nere istället....
Men det känns sjukt jobbigt att hon är så här. Behöver verkligen ta tag i det här och har funderat starkt på att göra en konsultation hos en hundpsykolog när jag får min lön.
Det känns så orättvist att Dessi bara ska få vara här nere i mitt rum...men det är ju pga hennes beteende. Jag måste akut hitta nå annat boende känns det som. Jag kan inte längre bo kvar här iaf inte med Dessi:(
Jag har hittat ett boende i Saltsjöbaden, 9 minuter från jobbet, 3,6 km.
Tyvärr är det en tjej som ska dit och titta imornkväll. Om hon inte vill ha det så får jag det:)
Så jag hoppas verkligen att hon inte vill ha det. Får höra det imorn...
Isf är det liksom inflytt 4 juni:)





I måndags jobbade jag. Det var sjukt nervöst att lämna Dessi ensam. Jag ringde min rumskompis vid 13 tiden för att höra om hon skällt mkt. Hon hade väl skällt när hundvakten kom men inte annars. Det kändes skönt. Men när jag kom hem 15.30 så hade Dessi börjat skälla vid 15 tiden och min rumskompis gick ner och in i Dessis rum...Det är det värsta man kan göra med tanke på Dessis starka vaktinstinkt. Dessi sprang fram och morrade.suck...
Jag och Carro gick ca 2,5 timmar med Dessi.





I söndags vaknade Dessi upp i sitt nya hem. När kl var 12 ringde jag till Carro som är en 23-årig tjej i Älta som har en 5 månaders son och hon är intresserad av att vara hundvakt åt Dessi men tyvärr har jag redan hittat en men man kan ju ha promenadsällskap ändå tillsammans:)
Jag kom dit vid 12, fick lite fika och Dessi fick gå runt i lägenheten och kika. Sen tog vi en promenad och jag var inte hemma förrän 16.40. Det blev en riktigt lång och skön promenad. Dessi var rätt nöjd när vi kom hem. Kl 19 kom den andra hundvakten Aldona som är en 56årig kvinna från Tyresö som kom hit. Vi gick ingen promenad utan hon kom bara hit och hälsade på Dessi. konstigt tyckte jag men men. Vi har ju ändå bestämt att hon ska ta hand om henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0