LÖRDAG 15 MAJ

Igår jobbade jag till kl 14.15. Sen tog jag tåget till T-centralen och väntade där tills bussen gick 17.15. Det var typ bara 10 pers på bussen. Väldigt lugnt. Bussresan var på ca 3,5 timmar och lika dryg som vanligt. Stina skulle ta ett tåg som var framme precis samma tid som min buss men när hon stod på Sandvikens station så lät hon tåget bara passera förbi och hon missade det! Mamma och Danne kom iaf och mötte upp mig och han blev jätteglad över att se mig hehe:)
Det var ju rätt tråkigt att inte Stina och gänget kom så jag och mamma fick äta hemmagjorda hamburgare själv men det var supergott. Stina fick vänta i 2 timmar tills nästa tåg gick. Hon kom till Borlänge kl 21.45 och Dessi blev överlycklig över att se mig:)
När Stina oxå ätit klart så åt vi god tårta som mamma gjort och både Stina occh mamma öppnade sina paket.
Det regnade ute hela dagen och bara spöregnade senare på kvällen. Vi gick och la oss vid 01 tiden.

Imorse vaknade jag 7.30 av att Danne flåsade. Klev upp och gick ut med honom. Gav hundarna mat sen och rastade även Dessi och Hilda och jag käkade en god frukost. Det såg inte ut som det skulle bli nå finväder för himlen var täckt av moln. Vi gick sen ner till Kupolen och jag köpte en massa leksaker och tuggben och godis till Dessi.
Molnen började spricka upp och solen sken. Värmen blev högre och högre och det var rena sommarvärmen. Vi gick hem vid lunchtid och fikade och tog sen med hundarna till djuraffären. Hilda och Danne fick ett varsitt nytt halsband och koppel och Dessi fick en grisknorr som hon älskar. Och självklart blev dom bjuden på en massa godis av personalen:)hehe
Vi vägde hundarna oxå och Danne vägde 32 kg!!En riktigt grov bullis:)
Sen gick vi till parken och åt mjukglass. Hundarna tyckte att det var riktigt varmt ute och vi fick svalka av dom vid vattnet som fanns i parken.
Sen gick vi hem och vid 16 tiden så åt vi supergod kyckling och ris:)Jag och Dessi packade oss klara och dom följde med oss till tåget som gick 17.53. Det var som en bastu inne på tåget och ingen luftkonditionering eller öppet fönster!Och självklart så hade jag glömt min dricka i kylen hos mamma...Jag höll på att dö av väreslag inne på tåget och det kändes som resan var hur lång som helst. Dessi såg väldigt trött och slapp ut oxå...
När vi hoppade av tågstationen i Sthlm var Dessi nog rätt stressad. Det var folk överallt och ännu värre blev det när vi skulle åka tunnelbana. Tog bussen 20.40 mot Älta från Slussen och kom hit kl 21. Dessi fick hälsa på två av mina rumskompisar och det var väldigt nytt för Dessi men det gick bra ändå. Nu har vi gått sista svängen och hon sover nu gott i min säng. Jag tänkte bara blogga nu innan jag ska sova oxå:)
Ikväll kl 20 var det ju premiär för sommarkrysset på Gröna Lund. Jag hade gärna varit där om det inte varit för att jag skulle hämtat Dessi. Alexandra Burke, EMD och Erik Saade var några artister som var med ikväll:)
Hade varit superkul och sett dom....
Godnatt allihopa och hoppas ni haft en trevlig helg:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0