FREDAG 30 APRIL

Idag är det Valborg. Många som säkert går ut och festar ikväll. Själv ska man jobba 16-21:(
Jag missar hela Valborg och majkase och allting...Hade varit bättre om man fick jobba dagtid idag.
Idag är det åttonde dagen i rad jag jobbar....Skönt att vara ledig imorn och på söndag. Idag skulle Emelie åka upp till Hudik och undrade om jag ville hänga med men jag jobbar ju:(Men då ringde jag Lotta så jag ska till henne imorn vid 12tiden så ska vi gå lite i affärer och sen sover jag över hos henne:)
Det ska bli jättekul att få se hennes nya lägenhet.
Nästa vecka jobbar jag alla dagar utom fredag. Blir en tuff vecka. Jag räknade ihop timmarna jag jobbade nu i april och det var 138,4 timmar! Det var rätt bra jobbat tycker jag med tanke på att jag bara har en 50% tjänst.




MIDDAG MED MAMMA OCH ÅSKVÄDER!!!!



I tisdags skulle man äntligen vara ledig:)Men när jag hade duschat så ringde jobbet och ville att jag skulle komma så fort jag kunde. Det var bara fixa iordning sig och hoppa på bussen. Kom dit och började jobba 13.45-20.00.
I onsdags 28 april så fyllde mammas Engelska Bulldogg Danne 4 år! GRATTIS!!!Mamma och Leif åkte på Cinderellakryssning den dagen så Danne var hos hundvakt. Igår kom dom hem från kryssningen och jag kom till Slussen kl 15 och dom var framme vid 15.30 och dom skulle stanna ett tag i Sthlm för att äta mat så jag hängde på. Dom hade haft jättetrevligt på båten:)
Jag, mamma och hennes sambo ska åka Cinderellakryssning den 23-24 juni onsdag-torsdag och jag söker någon som vill åka med mig. Hör av dig till mig om du är intresserad:)
Vi kommer hem dagen före midsommarafton.
Iaf så igår när dom kom till Sthlm gick vi på restaurang Gömstället där dom lagar äkta, svensk husmanskost. Inte nån favoritrestaurang enligt mig men dom hade bestämt sig att dom ville äta där så jag hängde på. Jag åt en älgwallenburgare med potatismos som jag inte var så förtjust i. Mamma åt en supergod torsk med stekt svamp, knaperstekt bacon och god potatiskaka och god sås till. Leif åt en hemmagjord blodpudding med bacon. Varje rätt gick på ca 200 kr!Det var nog den dyraste blodpuddingen ever haha. Jag slapp iaf betala hehe:)
Efter den middagen ville jag ta en fika men det hann vi inte med. Dom tog en kaffe på McDonalds som dom tog med sig till bussen och jag åt en glass. Deras buss gick vid 19.30 och min buss gick 19.20. När jag kom hem var det fuktigt i luften och började småregna. När jag var hemma började det blixtra, dundra och spöregna!Tur nog att man hade hunnit hem...Jag hade inte förväntat mig att det skulle åska så här tidigt på året...hmm men mysigt var det:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0