Boende klart!

Jobbade imorse kl 6-8. Kom sen hem och tog en långpromenad med Dessi. Det har faktiskt varit lite sol här idag men det har blåst kallt här.
Jag ringde ju på ett rum igår i en villa i Stockholm men då var rummet redan uthyrt. Kände mig lite smått stressad över att hitta boende och jag hade så många funderingar igår. Kände mig egoistisk som inte tänker på Dessi och har så dåligt samvete över henne och det känns som jag bara lämnar henne i sticket och inte tänker på hennes känslor.

Blev lite för mkt känslomässigt för mig men ringde Sandra som fick lugna ner mig lite. Fick tankarna på annat:)Skönt o ha nån o snacka med. Synd bara att det är så långt att åka mellan oss:(Tack för att du lyssnade:)
Funderar om jag tagit rätt beslut men känner att jag måsta ta den här chansen.
Allting ordnar sig nog till slut men kändes rätt tungt igår.
Men idag vände allt igen. Fick ett sms från hyresvärden som hyrde ut rummet och dom hade fått ett rum nu som var ledigt om jag fortfarande var intresserad. Självklart ringde jag upp på en gång och ville ha rummet. Jag har nu betalat 3500 kr i deposition och ska betala ytterligare 3000 kr i hyra för mars. Det är tur man har en snäll mamma som kan låna ut pengar till mig för annars skulle jag aldrig ha råd...
Jag får ju inte min lön förrän den 26 mars:(
Så på onsdag den 10 mars blir jag Stockholmsbo:)Äntligen!
Rummet är möblerat och klart och i huset är det 6 rum och det är både killar och tjejer och alla var i min ålder förutom en tjej som var ca 30 år som jag har pratat med via telefon. Hon var jättetrevlig och verkade vara en schysst tjej. Hon sa att det var ett stort och fint hus på 200 kvadrat med stor tomt, pool utomhus och jacuzzi inomhus. Lät ju jäkligt najs;)
Kan man ju ligga ute och sola där på vårkanten ute på gården:)
Man har tillgång till hela huset: vardagsum, kök, matplats och flera badrum. Elen ingår och tvättstuga finns i huset. Huset var i ett trivsamt villaområde nära till naturen. Väldigt bra kommunikationer.
Området heter Älta och ligger i Nacka.
Så nu har man fixat boende oxå så det känns så underbart:)Stina kommer hit nu på torsdag och ska stanna här över helgen hoppas jag och sen tar hon med sig Dessi till Forsbacka. Jag kommer sakna Dessi sjukt mycket men har inget annat val än att låta Stina vara hundvakt tills allt ordnat upp sig för mig och jag kommit tillrätta.
Jag ringde även mitt nya jobb igår och jag ska börja på introduktion nästa torsdag den 11 mars kl 9.00-ca 16.30. Det ska bli riktigt spännande och kul med ett nytt jobb.
Här är hemsidan till min nya arbetsplats:

http://www.seniorcenter.se/sjotappan.htm
Gå gärna in och läs:)

Nu bara längtar man tills man ska flytta ner:)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0