Kollat på rum

Nu har man jobbat 8 dagar i rad!!!Kändes skönt igår att vara ledig. Förra måndagen var det jättesoligt och fint väder. Vaknade på tisdagen av att det regnade. Konstigt det där med vädret att det växlar så mkt...
Jag skulle egentligen vara ledig i fredags och jag hade verkligen sett framemot den dagen eftersom jag skulle få köpa en dator då och när jag åkt till Forum Nacka för att gå till Nordea så fick jag ett samtal från jobbet och dom undrade om jag kunde hoppa in och jobba 16-21. Klockan var då 12.00. Självklart tackade jag ja och fick ge upp allt och skynda mig att åka hem och göra mig iordning. Jag var så irriterad redan då jag fått väntat i en halvtimme innan jag fick lämna ett papper på banken som tog en sekund. Och så ringer jobbet liksom. Snacka om att man blir less. Men man får ju vara glad för att man har ett jobb:)
I söndags var mitt första dubbelpass. Det var så jäkla jobbigt. Jobbar liksom 7-12 och 16-21. Asdrygt!
Jag hinner ju inte åka hem nåt emellan heller så man får typ vara på jobbet och hitta nå sysselsättning. Jag hade med mig träningskläder så jag gymmade på jobbet, gick en långpromenad och läste bok och satt i massagestolen. Man var rätt så trött när man kom hem efter 14 timmar.
I måndags var det jättesoligt ute. Jag jobbade 16-21. Igår var jag ledig och åkte och köpte min efterlängtade dator:)Sen åkte jag till Fisksätra som ligger 4 km från jobbet och supernära till tågstationen. Jag kollade på ett rum i enlägenhet på 3rok på femte våningen. Det var en fräsch och stor lägenhet med balkong och det var en 32-årig man som bodde där och det var han som hyrde ut. Kändes lite saftigt att betala 3500 kr för ett rum i en lägenhet då jag varken har egen ingång, dusch eller toalett. Men det som var toppen med lägenheten var att jag får ta med mig Dessi:)Han hade haft dalmatiner tidigare men det var komplicerat att importera den hit till Sverige från hans hemland så han var tvungen att lämna ifrån sig den till nån bekant.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0