Vad ska man göra?

Sitter på jobbet nu och har dubbelpass:(Blir så jäkla lång dag eftersom jag hinner ju inte åka hem nåt emellan så jag har badat och varit ute och nu tänkte jag sitta vid datorn och sen massagestolen:)
Jobbat 7-12 och sen ska jag jobba 16-21...
Och imorn börjar jag 6.45-15.45...Det har varit en låång jobbvecka som snart är över:)
Jag lämnade Dessi hos hundvakten i Hallonbergen igår vid ca kl 17. Fick samtal vid 18.30 tiden kanske att Dessi hade gjort utfall mot hundvakten och hennes lillebror och dom fick inte komma in i lägenheten!
Hon hade lämnat Dessi en kort stund tillsammans med en hane på 2 år som var blandning med rottis, labrador och amstaff. När hon kom tillbaka så fick hon komma in men sen skulle hon gå utanför porten för att hämta två småhundar och när hon sen skulle in till lägenheten igen morrade Dessi och sprang mot dom. Hennes lillebror som är van stora hundar hade oxå försökt gått in för att hämta hanhunden men Dessi hade morrat och gjort utfall mot honom oxå. Jag blev riktigt nervös och Anna och jag som var på väg till stranden fick vända och gå tillbaka. Jag gick till bussen och nästa buss som gick var kl 19.30. Jag ringde hundvakten igen och hon berättade hur allt låg till. Dom hade en öppen lägenhetsdörr och satt i trapphuset medan Dessi vägrade gå därifrån fast dom lockade på henne. Hon hade svansen mellan benen och var livrädd eller osäker...
Jag frågade via telefonen om hon hade nå hundgodis och hon försökte locka med Dessi ut och lyckligtvis så funkade det. Dessi följde med och gick ut från lägenheten, glupsk som hon är på godis haha..
Sen var Dessi lös utomhus men hon ville sen gå in igen och dom gick in tillsammans och det gick bra. Fick sen sms på kvällen att hon hade lugnat sig och dom var nu i lägenheten.
Dessi verkar bara må sämre och jag är helt rådvillig och vet inte hur jag ska kunna hjälpa henne.
Jag har kontaktat hundpsykolog men dom kan aldrig boka en tid...Har nu hittat två andra hundpsykologer som verkar jättebra som jag ska ringa till på måndag. Vore väldigt bra att få en utredning och en konsultation på henne.
Jag ska hämta hem henne imorn så får se hur det gått då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0