POLISAVSPÄRRNING OCH MASSA BRANDBILAR I VÄLLINGBY!

Idag har jag jobbat till 13.15. Åkte hem och tog ut Dessi och vid ängen ett ögonkast från vårat lägenhetshus var det avspärrat hela ängen och parkeringarna och runt husena. Det var 2 polisbilar, en ambulans, räddningsbilar och en massa brandbilar. Jag såg brandmän, poliser och ambulanspersonal överallt. Folk tittade på och undrade vad som hänt. Självklart trodde man att det hänt nåt riktigt hemskt då det var sånt jäkla pådrag men när jag gick närmare husen så kände jag en stark brännande lukt. Det hade varit en lägenhetsbrand i ett av stenhusen. Tidningen Mitt i var där och knäppte en massa kort till tidningen. Fasaden var svart och rutorna krossade. Dom hade rökdykare som gick in i lägenheten som låg på andra våningen. Jag frågade en av poliserna vad som hänt men dom hade inte fått gått in än på grund av röken. Men det befann sig en person i lägenheten när branden utbröt. Den personen fick åka ambulans in. Dom visste inte än vad som hade orsakat branden men det hade varit häftigt att se om man kommit lite tidigare...
Man får väl läsa i tidningen sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0