Uppdatering:)

Nu va de ett bra tag sen jag skrev.
I fredags åkte jag till Hudik och shoppade:) Det blev ett par jeans, två jeanskjolar, en bolero, två linnen och en cardigan. Ingrid ringde och sa att jag får bidrag på 3500 till hyra men då får jag fixa lägenhet själv. Blir lite svårt att hitta en lägenhet i Ljusdal för bara 3500. Får väl vänta tills nåt jobb dyker upp.
I helgen annars så har jag tagit det lugnt och bara varit hemma och kolalt på tv.

Igår städade jag hela lägenheten och skurade golven och har tagit bort allt julpynt nu. Nu ska man sova i en mysig renbäddad säng inatt:)Härligt!
Jag var till jobbcoachen igår och gjorde ansökningsbrev riktat till servicebranscher. Jag söker ju jobb inte bara i gävleborg utan också i Stockholm och Göteborg. Ska skicka iväg en massa ansökningar. Var hos jobbcoachen i 1,5 timmar:)Vi pratar på om en massa saker. Hon är verkligen jättetrevlig.
Vid 16.30 tiden gick jag till motionscentralen för att kolla in gymmet. Dom är ju bra mkt billigare än Pace gym plus att de är bra mkt närmare. Tar liksom 20-25 minuter o ta sig till Pace gym och där tar dom 800 kr för 2 månader och på motionscentralen tar dom 800 kr för ett år. Men när jag kom dit va de mkt bänkpressar och inget löpband och slitna maskiner. Inget fräscht gym och så var det bara ungdomskillar där.
Så jag ringde Pace gym idag och har förnyat kortet där så jag ska dit imorn och rivstarta min träning:)

A-Assistans Leimir AB i Hudiksvall ringde mig imorse kl 9 och ville träffa mig på en intervju på tisdag kl 10.30. Det är ett jobb jag sökt som personlig assistent till en 7årig flicka i Hudik. Får se hur det går men det ska bli kul iaf:)
Anställningen är på 50%.

Idag har jag varit på Arbetsförmedlingen där International clinical testing hade en informationsträff kl 13.00. Tog typ 30 minuter och sen va de så mkt folk så dom fick boka in intervjuerna på plats och alla hann inte bli intervjuade idag ens. Men som tur är så fick jag en tid men fick vänta ända till kl 15.50. Jag gick till bibban och kollade på internet i typ 2 timmar....Ganska drygt men skulle inte ha hunnit hem heller och askallt va de ute...bbrrr
Jag tyckte intervjun gick rätt så bra, var inte så många ungdomar som sökt utan mest vuxna och lite äldre. Han tyckte det va väldigt bra merit att jag jobbat på McDonalds i ett halvår:)hehe
Dom kommer höra av sig i slutet av månaden. Dom letade efter 6 personer och man kommer få en intern utbildning i början på februari isf. Dom kommer rekrytera fler folk längre fram men hade bara plats för 6 stycken nu.
Jag hoppas verkligen jag får detta jobb men kommer självklart söka vidare efter ett jobb i Stockholm lr Göteborg.
Pappa kommer hem ikväll vid 19 tiden.
Det ska faktiskt bli rätt skönt att han kommer hit så kan han hjälpa mig med hundarna. Det är så himla jobbigt när man har en löptik och en hanhund hemma. Det blir slagsmål och tjafs ofta och man får stänga in hundarna i olika rum. För någon dag sen så stängde jag in Danne i pappas rum men då började han skälla så då fick jag släppa ut honom. Vaknade dagen efter av att han satt nedanför min säng och flåsade och va helt uppspelt. Klev upp och skulle ta ut dom. Det är svårt att ta båda samtidigt då dom blir väldigt starka och om de kommer nån hund så e de kört:(Och sen slåss dom bara om man tar ut dom tillsammans för Danne vill para sig men de vill inte Dessi. Hon bara lockar till sig honom och sen hugger hon... Iaf så tog jag först ut Dessi. Då började Danne skälla i lägenheten så jag fick säga åt honom och sen när jag skulle ta ut Danne så skällde Dessi plus att hon smet ut till trappuppgången så då fick jag jaga henne där....Och nu är man rätt så trött på hundarna och önskar att löptiden är över snart..suck.

Imorgon ska jag ta det lugnt. Ska börja med att gymma på förmiddagen i 2 timmar. Sen ska jag ta en lång tur med Dessi.

Nu ikväll ska jag ta en dusch. Ska bli skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0