Skolassistent blev man idag då:)

Det blev lite sent igår kväll och så vaknade jag inatt vid 3 tiden. Vet inte varför. Klev upp kl 5 men fattar inte varför jag var så jäkla trött. Gick ut och rastade Dessi och det vräkte ner snö ute!!!
Blåser och snöar fortfarande.
När jag skulle sluta kl 8 så fick jag reda på att skolassistenten var magsjuk och det fanns ingen vikarie så jag fick rycka in istället.
Eftersom jag hade Dessi hemma plus att jag jobbar dubbelpass idag så kunde jag inte stanna allt för länge. Det vart en massa krångel hit och dit och vi fick ringa runt en massa men bestämde till slut att jag fick sluta kl 12 och komma tillbaka och jobba kl 16-20. Nu har jag rastat Dessi, försökt fått i mig lite mat eftersom jag inte ätit något idag. Och sen ska jag jobba som skolassistent imorgon oxå så då jobbar jag 6-15. Måste försöka hinna hem på någon rast eller fikarast och ta ut Dessi. Jag har ju bara 5 minuter till skolan så.
Sen ska jag försöka fylla i timrapporten eftersom när jag är skolassistent så jobbar jag ju för kommunen.

Men de e ju skönt o få lite extratimmar:)Jag kunde jobbat hela dagen idag om det inte vore för jag hade Dessi hemma.

Snart ska man ut i snöstormen igen. Tänkte ta de lite lugnt nu och invänta magsmärtor efter maten. Om jag har tur så får jag inga:)Man kan ju alltid hoppas att magen mår bra idag hehe.

Och sen försöker jag boka tågbiljetter till Stockholm nästa onsdag men SJ:s hemsida funkar ju inte!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0