Räddningstjänsten, polisen och fullt pådrag till min lägenhet idag

När jag precis hade kommit till jobbet idag kl 15 ringde grannen. Det var ju tur att jag hade mobilen på iaf:)Brandlarmet hade gått i min lägenhet och dom kände röklukt inifrån. Räddningstjänsten var där och dom hade ringt till min hyresvärd så han gick dit och låste upp.

Jag blev inte förvånad av det som hade hänt när jag tänkte efter. Jag hade tidigare bakat rågbröd och hade lagt dom på spisen för att kallna, tog sen en sista promenad med Dessi innan jobbet, plastade in bröden och la dom i köksskåpet MEN jag glömde förstås att torka bort brödsmulorna på spisen. Och Dessi glupsk som hon är hoppade väl upp på spisen och skulle slicka i sig smulorna lr leta efter brödet och när hon hoppat ner kom hon säkert åt spisplattan som var på högsta värmen. Brödsmulorna brändes och röken osade och brandlarmet gick igång. Hon har aldrig gjort så när jag bott i lägenhet tidigare men det har hänt i huset när vi bodde i Järvsö. Då var hela köket tjockt med rök.
Annars har det aldrig varit några problem.
Men för säkerhetens skull så kommer min hyresvärd imorgon och ska montera på nå spis skydd för knapparna så hon inte kommer åt dom och de va ju toppen!Grannarna kan känna sig lite lugnare nu hehe:)

Jag behövde inte gå från jobbet som tur var för Dessi hade inte varit nå vaktig men hon hade skällt som vanligt och varit lite rädd att det kom in så mkt folk till lägenheten och att hon kände röklukten. Men de va inte så pass mkt rök så jag måsta gå hem utan det gick bra ändå. Sen låg hon väl bara och tryckte i sängen medans dom hölla på. 

Det hade kommit en polisbil, brandbil och till och med ambulansen men den åkte fort iväg igen när dom fick reda på vad som hänt.

Polisen ringde mig två ggr och min hyresvärd hade talat gott om mig och alla var överens om att det var en ren olyckshändelse så jag får ingen anmälan på mig eller böter av något slag så jag pustade ut:)
Blev lite nervös där ett tag att man skulle få nån prick lr nåt.
Men allt slutade ju bra. Min hyresvärd sa att polisen knäppte kort på Dessi till och med. Varför vet jag inte hehe dom kanske tyckte hon va söt eller så kommer hon med i brottsregistret haha
Tur man har grannar som hann höra brandlarmet och gick för o checka min lägenhet tacka för det:)
När jag kom hem så luktade det lite rök i trappuppgången utanför min dörr och lite inne här oxå men det är borta nu.
Ja, det händer lite grejer här ändå...
På jobbet blev man ju attackerad med kniv så har rivsår på armarna:(Inte så snyggt precis.
Visst, det var ju inte en stor kökskniv som ni kanske trodde hehe utan en vanlig matkniv men ändå. Den gav ju ändå skärsår....farlig arbetsplats lr vad?
Fick ta på mig en tjocktröja och är glad att man nu är hemma:)Ska ju dit och jobba 15-20 igen imorn så hoppas man inte blir anfallen igen haha. Ett bra tips är nog att ta på mig en långärmad tröja till jobbet.


Kommentarer
Postat av: Nypan

Hah men shit tur att de inte blev värre med "branden", farligt såntdär =/



Sv; Hah domdär bilderna va ingenting om man jämför med filmen =) Japp 27 dresses tyckte jag va jättebra =) Mm smågrejjer kan verkligen göra mkt i en lägenheten :)

2010-02-23 @ 11:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0