Magkramp igen...Hämtat hem bredbandet:)

Vaknade igår kl 8.30, samma tid som i måndags av magkramp. Var nog inte så bra att jag åt indisk mat i måndags. Hade nästan förutsett att jag skulle få magkramp. Kunde man ju nästan listat ut. Jag är så sjukt trött på allt detta och tänk va bra det vore om det fanns något piller som man blev mätt av så man slapp äta vanlig mat. Det vore ju toppen:)
Eller så kan jag få byta mage med nån annan:)hehe. Det vore oxå rätt schysst.
Jag proppade i mig magtabletter åter igen och fick vila.
Är ledig hela veckan så det är ju skönt:)
Gick till bibban sen och kollade mejlen. Gick sen på stan en sväng och träffade min kompis Johanna. Vi skulle ju ses i helgen då jag ska vara häst och husvakt åt min syrra i Bergsjö men Johanna skulle nu på arbetsintervju i Åre i helgen så kul för henne men tråkigt för mig som läre bli ensam under alla hjärtans dag helgen:(
Har ju iaf Dessi som tur är:) Och får ju oxå sällskap av syrrans två katter och hennes två hästar.
Tur att hon har dator och tv iaf:)

Ringde till Blodcentralen och bytte adress till Hudiksvall. Så nu får man väl ge blod här då:)
Tråkigt bara att det ska va så lång tid mellan gångerna. Man får ju liksom vänta i typ 4 månader innan man får ge mer blod.
Fick meddelande att mitt bredband kommit fast till Ljusdal!!!
Terra kom vid 16.45 tiden med hästsläpet. Vi åkte och köpte lite grejer till lägenheten bla skohylla, tv- hylla, soffbord, dammsugare mm. Jag letar fortfarande efter en skinnsoffa men har inte hittat någon än.

Jag bjöd på mat sen när vi var klar. Sen åkte vi hem till mig och jag bjöd på fika och vi kollade på Bygglov?Fanns ju fan inget program på de kassa kanaler som jag har. När det var slut så åkte Terra hem och jag hade mkt att packa upp. Gick och la mig vid 24 tiden.

Vaknade imorse kl 7.30 av magsmärtor. Skulle nog inte ha ätit den maten vi åt igår och jag skulle nog inte ha fikat. Magsmärtorna gick över ganska fort ändå men jag kunde inte äta nå frukost. Jag åkte till Ljusdal kl 9.25. När vi var vid trafiklysena i Ljusdal så blev det rött och bussen försökte bromsa men vi kom över på det andra körfältet i motsatt körriktning. Det var ju iaf tur att det inte var så mkt bilar där, för då kanske det hade blivit nån krock:)hehe
Var framme kl 10.30 och hämtade då ut mitt efterlängtade bredband!:)

Tog bussen tillbaka 10.55 och var framme i Hudik kl 12. Drygt o typ åka buss 2 timmar, 12 mil bara för o hämta ett litet mobilt bredband..
Men eftersom jag har haft lite kruxigt med adressändringen så blev det såhär.
Jag har iaf ringt till adressändring så dom ska skicka papper nu som jag ska skriva på och skicka in.
När jag kom hem gick jag en långprommis med Dessi och satte mig sen vid datorn och har surfat runt nu:)
Och viktigast: Uppdaterat bloggen:)
Jag ska väl försöka fixa lite bilder o så på lägenheten. Kan kanske göra det imorgon. Då ska Lotta och hennes holländska herdehundsvalp Draco komma på besök:)Så då blir det väl lite valpbilder oxå här på bloggen.
Sen åker jag till Terra i Bergsjö.
Men eftersom det fattas soffa mm i lägenheten så får ni ta de som det är helt enkelt:)
Bättre o ha några bilder på en halvklar lägenhet än inga bilder alls eller?
Jag ringde även min hyresvärd idag för jag har väntat i typ 2 veckor på att vaktmästaren ska komma hit och fixa lite grejer. Jag har faktiskt gjort en lista på vad som ska göras. Han sa att vaktmästaren har haft fullt upp med att skotta bort all snö från hustaken och har inte haft tid med lägenhetssysslorna. Jag bryr mig inte om vad han gör utan vill ju bara att han ska fixa det som är fel i min lägenhet!!!!
Nu får jag vänta ytterligare en vecka på hjälp. Var mkt bättre service där jag bodde förr men då hyrde jag ju från Hudiksvalls bostäder oxå:)



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Oj va mycket du skrivit hehe, jag kollade på filmen english patient, ganska bra.

Vad ska du göra ikväll då? Skönt me bredband ju :)

Pöss o kram

2010-02-10 @ 18:09:50
Postat av: Madeilene

sv: tack så mkt för dina fina tips :) jag var mest ute efter något "inte så vanligt" halsband och bestick får de hela tiden haha. jag hittade två saker idag, inte så vanliga att ge bort kankse så hoppas de blir bra hehe

2010-02-10 @ 19:59:20
URL: http://justmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0