Jag har fått jobb i Stockholm så nu äntligen flyttar jag ner!!!Jag är såå lycklig:)

I fredags eftermiddag så ringde dom från seniorcentret och sa att dom inte hade fått tag på någon av mina referenser men dom ska fortsätta försöka kontakta dom.
Sen fick jag höra att dom ville att JAG skulle jobba hos dom:)!!!Jag blev så glad och där var man ensam i lägenheten och hade ingen att dela min glädje med:(
Jag ringde mamma och berättade i alla fall:)
Det kändes så overkligt alltihopa och vilken omställning allt kommer bli nu. Jag måste säga upp mig på mitt jobb, säga upp lägenheten och söka boende i Stockholm och försöka flytta ner alla grejerna. Allt händer i rasande fart nu. Dom ville att jag skulle börja jobba omgående så jag ska ringa dom imorgon och höra när jag ska börja egentligen. Måste ju ha ett datum iaf så man hinner fixa allt liksom.
Måste även ringa min arbetsgivare och hyresvärd. Har liksom bara bott här i 4 veckor nu och ska redan flytta. Men jag känner att jag måste ta den här chansen nu och följa mitt hjärta.
Jag hade ju ställt in mig på att få bo här i Hudik nu i vår och jobba och få lite erfarenhet och ta det lite lugnt men så blev det inte. Men jag är verkligen jätteglad och lycklig att min dröm att få bo och jobba i Stockholm slår in:)
Allt händer bara så fort nu för mig. Hinner knappt med..Får ta itu med alla känslorna sen. Har för mkt att tänka på nu.
Vid 17 tiden så gick jag till T-centralen för att möta upp Emelie:)Berättade nyheten och hon blev så glad:)Vi åkte med bussen kl 18 och den var proppfull. Alla tåg var inställda typ...Det var sån tur att vi bokat buss hehe:)
Vi missade Let´s dance vilket var tråkigt:(Men hörde att det var Gudrun som åkte. Tacka för det!
Det tog oss 4,5 timmar!!!att åka till Hudik..vi åkte förbi och släppte av folk på Arlanda oxå kanske därför det tog sån tid för vi hade ingen rastpaus iaf. När vi kom hem till min lägenhet så stannade vi uppe till typ midnatt men sen blev vi trött o jag måsta sova för o orka jobba så de va skönt o få lägga sig i sängen. Tankarna snurrade för fullt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0