Hur lång vinter ska vi ha???

Igår jobbade jag 6-15.20. Det blev en riktig lång dag. Var en massa strul med vem som skulle jobba eftermiddag och så....Fick vara skolassistent då oxå och det gick väl. Var snöstorm, blåste och va kallt.
När jag kom hem var jag rätt så trött.
Idag har jag jobbat 6-8. Ringde till Viasat igen ang mitt boxerpaket och köpet hade avbrutits pga att mitt lägenhetshus inte har något fibernät eller nåt sånt...Fick knacka dörr hos grannarna för att höra hur dom löst tv-situationen och dom hade en vanlig boxer. Så jag gick ner till PO:s radio och Tv och fick hem en gratis boxer och då är jag bunden i 24 månader. Jag har försökt att göra kanalsökning men jag måste ha gjort nå fel på inställningarna för det funkar ändå inte. Måste höra med fastighetsägaren på måndag lr nåt.

Fattar inte hur mycket snö det ska komma egentligen!!!När jag och Dessi skulle ut nu sista svängen fick vi knappt upp dörren för det var så sjukt mycket snö. Man fick pulsa fram. Våren känns så långt borta suck..
SMHI har gått ut med klass 2 varning och jag är väldigt glad att man slipper köra bil i det här vädret. Mycket tågförseningar gör att jag väljer hellre att åka Ybuss till Sthlm på onsdag:)

Mitt i den här jobbiga snöstormen åkte Dessi och jag till Söderhamn med 13.35 tåget. Kom till S-hamn vid 14 tiden för att möta upp Dessis hundvakt. Vi har bara hörts av via mail och så ringde jag henne igår och så träffades vi idag. Vi gick hem till henne och Dessi fick snoka runt i lägenheten. Det var en jättetrevlig 23-årig tjej från Norrland som ska ta hand om Dessi nästa vecka då jag är i Sthlm. Hon ska passa Dessi onsdag-söndag. Jag håller tummarna att allt kommer gå bra.

Imorgon ska jag jobba 9-12+18-20.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0