Anställningsintervjun i Stockholm

I onsdags när Dessi och jag hade kommit till Söderhamn så kom hundvakten och hämtade Dessi. Hon blev glad över att få träffa Ramona men blev lite förvånad tror jag när vi skildes åt och jag inte följde med. Hon var väl lite pipig och hade separationsångest. Men väl framme i lägenheten hade det väl gått bättre och jag har bara hört positiva saker från Ramona så Dessi verkar sköta sig bra och inte hitta på nå hyss. Då blir man mycket lugnare:)
Bussen var typ bara 5 minuter försenad, sov mest på bussen ja:) Vi stannade 45 minuter i Tönnebro.
När jag var framme i Stockholm så gick jag runt på stan en sväng och tog en fika. Kändes så härligt att vara i storstan och man känner verkligen att det är här man vill bo. Det vore en dröm för mig:)
Jag hoppas bara att drömmen slår i uppfyllelse snart.
Emelies pojkvän låste upp lägenheten åt mig och sen skulle han iväg fort så jag  stannade kvar och kollade på lite Tv och väntade tills Emelie kom hem från jobbet. Vi käkade mat. Gottgott:)
Igår var det ju dags för anställningsintervjun:)Jag vaknade kl 7.30 av att Emelie var vaken och hon skulle till jobbet. Sen var man ensam i lägenheten och jag pluggade in frågorna länge och tänkte igenom vad jag skulle svara på alla frågor...hehe
Jag åkte så jag var framme vid Neglinge station typ vid kl 13. Käkade en salllad på pizzerian och läste igenom frågorna en sista gång. Var så nervös och fick ont i magen...blir så orolig jämt ja:(när jag kom dit ca 13.45 så träffade jag en administratör/bemannare. Fick en fika av henne och hälsade på hennes pudel som var äldreboendets maskot hihi:)När kl blev 14 fick jag även träffa biträdande resultatenhetschefen och hennes pudel hehe:)Vi satt där inne på hennes kontor alla tre och dom frågade inte så mkt faktiskt. Dom visade mig runt och jag var klar på en halvtimme. Dom var väl lite tveksamma till att jag bodde så långt bort men det löser ju jag själv. Om man får ett jobb så får man ju fixa sånt själv, det ska ju inte arbetsgivaren tänka på. Annars skulle jag väl aldrig sökt jobbet om det inte var för jag ville flytta. Jag hoppas att detta inte gör att man  blir bortgallrad för dom hade ju haft fler på intervju oxå. Jag måsta ange en till referens så jag ringde min chef från äldreboendet i Järvsö idag så nu är det fixat:)Dom skulle höra av sig sen när dom snackat med mina referenser. Får hoppas att allt går bra då.
Jag får väl reda på det till veckan.
Efter intervjun så åkte jag tillbaka till lägenheten och sen kom syrran hem från jobbet så vi lagade mat och käkade och kollade sen på Tv. Var ute och gick en långpromenad oxå, det var skönt:)Är ju så varmt här nere jämfört med i Hudik. Det är 2 plusgrader här nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0