Annonsen i tidningen...

Vaknade imorse av att det SNÖADE!!!Orka med mera snö:(
Och jag som hade bestämt mig idag för att gå på JYSK för att köpa en madrass tills syrran kommer på fredag. Min hyresvärd kom hit vid 9.30 och fixade spis skyddet:)Det var ju rätt skönt så nu behöver man inte vara orolig när man går till jobbet. Sen gick jag till Jysk ändå fast det snöade. Har slutat nu iaf:)
Fick samtal från Lotta att det stod i tidningen om incidenten som hände här igår och det hade tydligen varit någon bild på trappuppgången, polisen och brandmän. "Hund satte på spisplatta-orsakade brandlarm".

 

Hund satte på spisplatta - orsakade brandlarm

HELAHÄLSINGLAND/Hudiksvalls Tidning

Polis, ambulans och räddningstjänst kallades ut till Domargatan på ett larm om brand. En granne hörde att brandvarnaren lät och kände röklukt från lägenheten. Innehavaren av lägenheten var inte hemma, men däremot en hund.

Relaterat

Så småningom fick man via telefon kontakt med ägaren av lägenheten som kunde berätta att hennes hund troligen råkat slå på plattan. Hunden har nämligen vid flera tillfällen lyckats sätta på spisplattorna på en bänkspis.

När vaktmästare kom fram till platsen och kunde släppa in räddningstjänsten i lägenheten hittade de mycket riktigt en påslagen platta och en mycket rädd hund.

Plattan är nu avslagen och kontakten till bänkspisen utdragen. Lägenheten kom inte till skada.





Men nu är det säkrat här hemma iaf angående spisen:)
Så det inte blir nå olyckor hädanefter.
Nu ska jag iväg och jobba 15-20. Får hoppas att allt går bra här hemma då.

Imorgon åker jag till Stockholm för att gå på arbetsintervju!:)Jag hoppas det kommer gå bra. Jag åker med 9.30 tåget till Söderhamn och sen går bussen till Stockholm kl 11.15 från resecentrum i Söderhamn så det blir bra så man har lite tid tillgodo på sig:)
Hundvakten Ramona skulle komma och hämta Dessi på stationen. Jag hoppas nu allt kommer gå bra där och att Dessi inte blir alltför jobbig.

Kommentarer
Postat av: Caroline

I dom där lägenheterna på domargatan har jag också bott. :) Vilken tur att den inte började brinna iaf..

Postat av: Terese

Ni e ju kändisar...men tyckte dom gott å väl kunde ha me Dessi i tidningen istället för brandmännen;)

2010-02-23 @ 22:17:36
URL: http://teresesvedberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0