30-års fest i Bergsjö!!!

Igår morse jobbade jag 9-14. Emelie var hemma i lägenheten men gick sen ner för att träffa en kompis på stan. Vi möttes sen efter jag jobbat klart och vi fick skynda oss att packa för att åka 15.15 bussen till Bergsjö för att gå på 30-årsfest!!
Min systers pojkvän fyllde 30 år i december så vi skulle fira honom. Terra hämtade oss på busshållplatsen och vi åkte hem till henne och fixade iordning oss:)Träffade även mamma, hennes sambo Leif, pappa och hunden Danne. Det var kul o träffa dom. Men alla va rätt så stressade för att hinna med allt. När klockan var ca 17.30 åkte vi till lokalen Bergsjögården som dom hyrt för kalaset. Vi drack jordgubbsbål och aptitretare:)gottgott. Det ramlade in mkt folk, var ca 40-50 pers beräknat. Mamma, Leif och pappa hade kommit dagen innan och hjälpt till med alla förberedningarna. Skönt o slippa de haha:)
När alla kommit och minglet var igång så fick vi mat. Det bjöds på en god sallad med baguetter, rostbiff och potatisgratäng med rödvinssås, baconinlindade haricort verts och tårta till efterrätt. Jag drack cider till maten. Det var supergod mat och jag blev proppmätt. Dom hade liveband som spelade bra musik och alla dansade, även jag:) Vi hade riktigt kul så det var tråkigt att man inte kunde dricka så mkt och att jag måsta ta 23 bussen hem till Hudiksvall för att jag skulle jobba idag kl 9-13:(
Jag somnade ändå inte förrän 01.30 då jag satt alldeles för länge på msn så jag kunde ju lika gärna tagit 01 bussen från Bergsjö ändå. Men men så är det...Dom hade typ gått o lagt sig kl 04. Festen höll igång länge då hehe:)En riktigt trevlig kväll man hade iaf:)


Till vänster är det jag, Emelie och Terese. Är vi lik varann?hehe

Jag och mamma:)


Emelie smuttar på vinet...

Födelsedagsbarnet Martin och Terra


Emelie

Bandet som spelade:)

Många som var danssugna:)

Jag och Terra

jag då:)

Kommentarer
Postat av: Terese

Skicka bilderna till mej på mailen...

2010-03-01 @ 19:46:24
URL: http://teresesvedberg.blogg.se/
Postat av: kajsa

såg kul ut

2010-03-02 @ 02:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0