Självmordsbombare i centrala Stockholm

Ja ingen har väl undgått att höra om terrordådet i centrala Sthlm i lördags:

En man uppges ha omkommit och två personer skadats i samband med ett flertal explosioner mitt i centrala Stockholm under lördagen. Polisen har under kvällen bekräftat att det rörde sig om en misslyckad islamistisk självmordsattack.
En självmordsbombare sprängde sig själv i luften i ett misslyckat terrorattentat mot julshoppingen i Stockholm city under lördagen. Runt klockan 16:52 exploderade en bil som stod parkerad i korsningen mellan Olof Palmes Gata och Drottninggatan. Enligt polisen rörde det sig om ett flertal detonationer, därefter har en brand uppstått.

17:02, tio minuter efter den första explosionen, small det igen. Denna gång i korsningen mellan Drottninggatan och Bryggargatan. I korsningen anträffades en svårt skadad man, som senare konstaterades död. I samma explosion skadades ytterligare två människor som nu vårdas på sjukhus för sina skador. Den avlidne mannen kunde senare identifieras som en självmordsbombare som hade för avsikt att spränga sig själv i luften och ta svenskar med sig i döden.

Delar av Stockholms innerstad var under kvällen avspärrad för teknisk utredning.

Enligt initiala uppgifter från Stockholmspolisen rörde det sig om en lastbil och en personbil som exploderat. Dessa uppgifter har polisen nu tagit tillbaka, vi ber om ursäkt för felaktig information.




Min syrra ville att jag o Stina skulle åka in till henne i stan i lördags men de va tur jag tackade nej annars hade man kanske varit med om detta....
Men Stina o jag åkte istället till Forum Nacka och kollade på Idolerna som sjöng och signerade. Jag fick min skiva signerad av alla utom Jay, Minnah och Alice som inte va på plats.
Jag var helt skakis o nervös när jag skulle upp. Tråkigt att man inte fick krama dom för de skulle ta för lång tid sa vakterna:(


Det var packat med folk där o de va så jäkla kul o se dom live:)
Här e lite bilder jag tog:




Hittade ett klipp på youtube där idolerna sjöng låten All I need is you:


Jag filmade oxå den låten men den blev inge bra så lägger upp detta klipp istället hehe:)
Idolerna va grymt bra:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0