Juldagen

Jag blev väckt typ kl 7 på morgonen på juldagen. Terra hade bokat en tidigare buss o eftersom ingen ville åka in till centralen med henne så fick jag ställa upp. Jag var astrött, hann inte käka nå frukost. De va bara klä på sig o gå till tåget. När vi kom fram så bjöd syrran på frukost o sen följde jag med till gaten men sen åkte jag hem. När jag kom till T-centralen o skulle ta t-bana till slussen så åkte tåget precis, jag sprang uppför rulltrappan ner på perrongen för röda linjen o där kom ett tåg precis in så hoppade på det och när kl var 9.14 kom de till Slussen. Saltsjöbanan gick 9.15 så ja fick springa ner o dom hade precis stängt dörrarna o de blinkade att de va dags för avgång men som tur va så stod tågvärden tanför o såg mig så jag hann hoppa på ändå. Hektiskt blev de men skönt o slippa vänta en halvtimme i slussen.
Jag kom hem vid kvart i tio o tog ut hundarna.

Stina o jag tog en långpromenad på eftermiddan o sen på kvällen skulle ju jag o mina lillsyrror ut på krogen men de va inte de lättaste. Dom bästa klubbarna i sthlm e de oftast minst 20 årsgräns på o Kajsa e ju 19 år. Det tog ett bra tag innan vi hittade nån klubb men till sist tyckte vi att klubben Ego på Kammakargatan 22 verkade okej:)
http://www.nattklubbego.se/
Dom hade annonserat att de skulle komma över 800 personer o dom hade 5 DJ:s plus Dj Hångel från Sandhamn. Så vi tänkte att då borde de va ett ganska stort ställe så vi drack lite cider o drinkar o fixade iordning oss, och när  vi var på väg dit så hoppade vi av på Rådmansgatan. Jag snackade i telefonen med Lotta där och sen la jag mobilen i fickan. När vi kom till klubben va de extremt litet o typ alla bord va reserverade, dom hade inget speciellt dansgolv o bara en bar. Hur dåligt som helst!Levde verkligen inte upp till våra förväntningar. Jag måsta till o me fråga garderobstjejen om de va rätt ställe vi va på.

När vi satte oss vid ett bord så ringde pappa. De va mitt sista samtal från min mobil för jag la den på bordet, vet inte om ja stoppade ner den i fickan lr ej men efter de samtalet va den spårlöst borta. Jag har mejlat Ego o fråat om dom fått in nån mobil men säkert e de nån som hittat den på klubben o snott den. Så jäkla typiskt att detta ska hända  mig!!! Jag köpte mobilen för kanske tre mån sen bara..Jag tar ALDRIG med mig mobilen på fester lr nattklubbar för jag vet att de e så lätt o tappa bort den o här har ni beviset!
Jag har gjort en anmälan nu o skickat mejl o hört om de finns nå garanti som täcker detta annars e de bara o köpa en ny.. suck..
Jag som hade abbonemang oxå. Det blev en tidig kväll, Stina bangade o åkte hem jättetidigt, Kajsa ville åka hem till Uppsala o jag ville gå på annan nattklubb nu när man fixat iordning sig o va på partyhumör o allt. Men kul o gå ensam då!Nejtack! Jag måstta ändå hem tidigt o spärra mobilen så inte den som snodde mobilen ringer upp för alla pengar o man får värsta räkningen...
Totalt misslyckad kväll!
På nyårsafton ska jag bara va hemma och äta god mat o ta det lugnt de e nog bäst så.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tråkigt med mobilen :( Har du hemförsäkring så brukar man kunna ta det på den. Men det beror på va din telefon kostade, självrisken brukar vara på 1500kr så de beror ju lite på vad telefon kostade om man får tillbaka nå pengar eller inte.

2010-12-27 @ 20:10:24
URL: http://nyyypan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0