Dessi 7 år idag!

Idag fyller min dalmatinertjej 7 år!
För 7 år sen var jag bara 16 år och hade då länge velat ha en dalmatiner. Jag gick djurvårdsgymnasiet i Ljusdal och bodde hemma i Järvsö. Dessi föddes i en kull av 9 valpar, 5 svarta, 4 bruna. Tre stycken med blaffa.
Hon kommer från Falun, kennel Roshospots. Jag hälsade på valparna när dom bara var 3,5 veckor gamla. Uppfödaren hade då "valt" ut Dessi till mig. Från första början ville jag ha en hane, svartvit men de blev bara två hanar varav båda var tingade.
Vi har flyttat runt mkt under åren och Dessi har ibland fått bo tillfälligt hos min familj när jag bott i andra hand men jag har alltid försökt o få tillbaka henne o nu när vi har en fast bostad så blir de nog lugnt ett tag framöver:)
Jag har lärt mig mycket av Dessi under de här åren och fast tålamodet ibland tryter så har hon ändå den största platsen i mitt hjärta och de e väl därför vi alltid är tillsammans no matter what:)
Hon har stöttat mig under alla år och de älskar jag henne nå enormt för:) Hon står alltid vid min sida och kommer alltid göra det, trofast som hon är.
Nu när hon börjar närma sig övre medelåldern och snart e senior så hoppas jag på måånga år tillsammans. Åren bara rinner iväg:) Men de e tur hon har lilla Hilda här hemma som livar upp henne:)
Ett stort grattis till Dessis systrar och bröder:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0