Ingen ork för Gröna Lund idag...

Idag klev man upp kl 05. Började jobbet kl 7.45. Jobbade till 16.45 o sen va de planerat att jag skulle hänga med Frida, hennes sambo o lillebror på Gröna Lund men jag kom hem typ halv sju, sen måsta jag käka nåt, rasta Dessi o sen fixa iordning mig o då tar de ju lång tid innan jag hinner till grönan så jag avbokade det, tråkig som man är:(Men Kajsa o jag va ju faktiskt på grönan i lördags oxå liksom...
Lite uttjatat...

Nästa vår 2011 så kommer en ny bergochdalbana stå klar på gröna lund:)fan va kul!!!



Nu tas de första spadtagen, nästa säsong ska den stå klar – Gröna Lunds nya berg- och dalbana i trä.

En gastkramande åktur utlovas i banan som går över och under andra attraktioner i ett näste av räls.

Inte sedan 1965 har besökare på tivolit kunnat ta sig en åktur i en berg- och dalbana i trä. Men när Gröna Lund i Stockholm slår upp portarna nästa vår är det åter möjligt. Då kommer den nya attraktionen Twister att vara på plats.

Den 480 meter långa banan ska byggas längs med vattnet och kommer att gå över och under de gamla berg- och dalbanorna Blå tåget, Kvasten och Jetline.

– Den kommer att interagera med fler bergbanor än någon annan i världen vilket gör åkturen oerhört spännande, säger attraktionschefen Peter Osbeck.

Dessutom ska Twister korsa sin egen bana 24 gånger under den cirka en minut långa turen. Nio gånger kommer åkaren att uppleva sig viktlös när tåget når backarnas krön.

– Det är då det så att säga kittlar i magen. Samtidigt kommer det att vara mycket kurvor och korsningar, säger Osbeck.

Att banan byggs så nära de andra attraktionerna har betytt en stor utmaning, också ur säkerhetssynpunkt.

– Det blir naturligtvis ännu svårare men inga säkerhetskrav får åsidosättas utan vi följer alla bestämmelser som finns. Plus lite till, säger Osbeck.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0