Bad day....

Idag har varit en riktigt dålig dag.
Jag klev upp kl 7.50 imorse för att åka till Forum Nacka och gå på öppet hus på Af. Kom dit kl 10 när dom öppnade och fick vänta i en hel timme innan jag kom in. Men kl 10.30 när jag satt och väntade ringde jag sociala i Hudik eftersom jag inte fått nå besked än om min ansökan godkänts. Och jag har ju inte betalat nå hyra för april än i Hudik så jag var verkligen beroende av pengarna men självklart så hade min ansökan blivit avslagen:(
Redan när jag fick höra det så for tankarna genom mitt huvud hur jag ska klara av att betala dubbla hyror och det brast inom mig. Jag fick kämpa för att hålla emot tårarna och det var riktigt jobbigt känslomässigt att få höra detta...suck. Jag fick heller ingen hjälp med varken fackföreningsavgift eller arbetsresor.
När jag gick på sociala i Ljusdal sa dom att det inte skulle hindra mig från att söka jobb och boende i Sthlm utan dom skulle gå in och hjälpa till med hyran i Hudiksvall under uppsägningstiden. Man känner sig rätt lurad. Om jag visste att detta skulle ske så skulle jag aldrig flyttat ner till sthlm så här tidigt, då skulle jag försöka bli av med lägenheten i Hudik först innan jag skrev på nå kontrakt här nere.
Jag blev bara så besviken.
Får försöka höra med hyresvärden om jag får skjuta upp hyran eller nåt. Orkar inte låna en massa pengar nå mer.
Livet känns verkligen tufft nu och det känns som det bara går utför.
Jag försökte iaf ta tag i mig själv och stanna kvar på Af nu när jag ändå åkt hit. Orkade knappt prata så satt där o typ bara sa ja åt allt hon sa. Orkade knappt lyssna, hade så mkt annat som for runt runt i mitt huvud.
Efter det korta mötet blev det för mkt för mig. Vet inte vad jag ska gö med mitt liv. Känns som allt bara rasar. Men det är väl bara att bita ihop och kämpa. Hade bara sån lust ett tag o bara skita i allt, flytta tillbaka och bara få vara med min älskade Dessi. Att livet ska vara så tufft och svårt...suck.
Känner mig så deppig bara....
När jag kom hem kollade jag min internetbank och jag kommer få pengar från ungdomsgarantin imorn så de känns iaf bra. Då har jag iaf råd med busskort så jag kan ta mig till jobbet.
Det har varit jättesoligt igår och idag och jättevarmt och härligt väder ute. Vart har mina vårkänslor tagit vägen?
När jag får lön nu i april så menar sociala att jag ska betala 3 månadshyror!!!Är det acceptabelt?Varför får man ingen hjälp med de för?
I helgen ska man jobba, skönt de så har man nå annat att tänka på.
Mamma och Leif åkte på kryssning idag, snacka om att man blev avis:)
Ne nu ska jag gräva ner mig i mina bekymmer och intala mig själv att allt blir bra.
Önskar att Dessi vore här nu.....

Kommentarer
Postat av: Terese

Vill du låna pengar av mej??? Skulle jag ha lite pengar så e mina hästar det SISTA jag skulle sälja...allt annat utom mina hästar!!! E inte så lätt att sälja det man älskar så håll your mun:)

2010-04-11 @ 17:36:10
URL: http://teresesvedberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0