Sista städningen i huset!

Igår var jag och pappa på ett möte om hans framtidsboende. Vi kom fram till att han bor kvar i Ljusdal det här året oxå på grund av att jag inte ska behöva flytta igen. Sen i januari blir det nog lägenhet i Hudiksvall för honom.
Igår kom mamma vid 17 tiden med bilen. Danne var oxå med. Jag hade köpt köttfärs och fullkornspasta så vi gjorde pasta och köttfärssås. Det var jättegott. Till efterätt bakade vi äppelpaj med vaniljsås till. Så längesen jag åt det nu. Kajsa och Stina kom 17.45. Jag åkte upp och hämtade dom. Sen koll ade vi på Idol, käkade chips och popcorn och kollade sen på en film som jag köpt.
Stina kom hit med en urgullig marsvinsunge,hane i chokladfärg med en crest. Han var jätteliten. Lägger ut bilder sen på honom.

Idag kommer Terese och Emelie och hennes pojkvän hit för att städa ur huset. På onsdag ska det skrivas papper och sen är huset sålt!
Det är en man i 40 årsåldern från Sundsvall  som ska köpa huset för 500.000. Vi hade ju ett utgångspris på 650.000 men det sjönk. Men vi har inte råd att ha kvar huset så vi får ta det bud vi får. Och det var ju bra eftersom han ska renovera huset så vi behöver typ inte städa så ordentligt så det är ju skönt. Han tar huset som det är liksom. Så om det är nå möbler som ska på tippen kan man bara lämna dom.

Vi ska oxå hinna med att fira alla födelsedagar. Mamma fyllde ju 49 år den 17 september, Terese fyller 26 år den 23 september och jag fyllde 22 år den 12 september. Vi ska käka tacos och tårta i pappas lägenhet.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej!

Kan du inte ha en egen lägenhet eller nåt då? Vet ju inte hur eran familjesituation ser ut, men måste du bo med en förälder??



kram!!

2009-09-21 @ 10:07:49
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Malin S

Nja just nu kan jag inte eftersom jag inte vet om jag får nå pengar från akassan. Så jag har inte råd med egen lägenhet. Och sen ska jag söka utbildning nu i oktober för att söka till tandsköterskeutbildning och dom kurserna börjar ju i januari tror jag så iså fall blir det att man får hyra nåt rum eller nåt så länge eftersom jag troligen kommer flytta i dec/jan men vet inte vart. Beror på vart jag kommer in.

2009-09-21 @ 16:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0