Varit på besök i Sandviken!

I onsdags den 23 september fyllde min syrra 26 år! Grattis! Hoppas du fick en bra födelsedag:) I onsdags kom mamma från Borlänge för att träffa mäklaren och skriva på papprena. Så den 1 oktober är huset sålt. Känns ju lite konstigt att inte ha det kvar men men...Mamma hade med sin hund Danne och dom stannade till kvällen. Sen skjutsade jag mamma till stugan så hon sov över där. Dagen efter, i torsdags skulle hon opereras på Bollnäs sjukhus. Jag steg upp 6.00 och gjorde mig iordning. Packade in Danne i bilen och plockade upp mamma i Järvsö. När jag kom till bilen på morgonen var det frost på rutan, jag hade turen som hittade en isskrapa i handskfacket:)Sen var det tjock dimma hela vägen typ så jag kom lite sent till Järvsö. Hade 45 minuter på oss att ta oss till Bollnäs. Jag körde fort dit och vi kom 8.25 och mamma hade tid 8.30. Men hon fick vänta tills klockan var 9 innan hon kom in. Onödigt att rusa hit då tänkte jag....När vi kom därifrån var klockan 15.30!!!!Jag som skulle med ett tåg till Gävle för att hälsa på Sandra. Mamma sa att förra gången så blev hon klar vid ett tiden så jag kunde ta 14.50 tåget men inte nu då. Typiskt! Man blev ju lite frustrerad då man hade varit i Bollnäs hela dagen liksom och man ville ju inte komma FÖR sent till Sandviken. Det blev lite komplicerat just för att jag hade Danne för annars kunde mamma fått åkt taxi ner på stationen men man kan ju liksom inte bara binda upp hunden utanför sjukan. Om man hade vetat det här så skulle man ju lämnat Danne hemma... Iaf så fick jag och mamma ta samma tåg till Gävle för hon skulle fortsätta till Borlänge sen. Sandra var så gullig som hämtade mig i Gävle då hon redan hade varit där typ två gånger redan. Det är ju en bit att åka iaf. Jag fick åka i hennes nya "pärla". Det var en svart VW Polo. När vi kom till Sandviken så åkte vi till hennes farmor och farfar för att gå ut en sväng med deras hund Wilma:) Sandra visade mig runt lite i city och sen mötte vi Madde och hennes kompis med deras hundar. Det var jättekul att få träffa Madde och Sandra också:) Det var ju ett tag sen.
Dagen efter fick jag skjuts till Forsbacka för jag skulle hämta två marsvinsungar hos Stina eftersom dom var bokade av en familj från Harmånger. Det var öppet i lägenheten eftersom Stina var i skolan så jag bara gick in och hämtade dom och sen åkte jag in till Gävle. Tog 16- tåget till Bollnäs där bilen väntade. Packade in mina saker och åkte till Järvsö. Snackade lite med grannen och hämtade posten och sen åkte jag till Ljusdal.
Dessi blev jätteglad när jag kom hem igen:) Men jag upptäckte ett ganska stort utslag eller eksem i ljumsken typ, vet inte var hon fått det ifrån och idag är det tisdag och hon har fortfarande kvar det. Hon älskar ju salvor så det är ju omöjligt att smörja nånting där då hon bara slickar ännu mer. Frågade på Apoteket idag men dom tyckte jag skulle rådfråga veterinären. Så jag ska väl slå en pling dit. Hoppas hon blir bättre snart.

Kommentarer
Postat av: Nypan

Det va jätteskoj att du kom ner, du får komma ner nå mer sen :) Sorry om de blev lite fläng hit och dit hela kvällen med att skjutsa jimmy till gävle o grejjs. Men men de va skoj att du kom ner iaf :) Kram

2009-09-30 @ 23:07:15
URL: http://nyyypan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0