Tråkiga nyheter:(Varför kan inget vara positivt???

Som sagt så har ju jag försökt ringa till IGS ang anställningen. När jag gick på introduktionspass skulle dom ringa mig veckan efter för decemberschemat. Istället så hörde dom inte av sig och jag har ringt till dom två gånger. Fick samtal idag att brukaren inte tyckte att jag skulle passa för jobbet. Varför vet jag inte. Hon jag pratade med sa att hon ville ha någon annan och att det kanske inte var något jag gjorde utan det kanske var för jag var för ung eller att vi kanske inte klickade med personkemin. Jag som tyckte det lät så positivt sist och seriöst men tänk så fel man kan ha. Det är stor konkurrens om jobbena..suck. Jag blev så jäkla besviken och undrar om det var något jag kunde gjort bättre. Så nu är det bara börja om med jobbsökandet.
Jag kommer iaf få betalt för introdagen på 11 timmar och dom pengarna får jag den 18 december så de e ju alltid något:)


Fick även hem brev från A-kassan. Har nu väntat på pengar i över 3 månader och jag får inga pengar alls. Jag uppfyller inte arbetsvillkoren för a-kassa. Snacka om att man blir less. Man måsta typ jobba minst 80 tim/mån och eftersom jag börjat skola i augusti så har ju bara jag fått ihop 75 timmar i augusti men om man hade vetat det här så hade man ju frågat chefen om man fått jobba 5 timmar till!
Åhhh...
Ska försöka ringa och överklaga imorgon men det misslyckas väl. Nu är jag inskriven i jobbgarantin  för unga och får ynka 134 kr per dag. Ska ringa till sociala imorgon och boka tid. Jag måste höra vad det ska vara för krav för att man ska få ett eget boende osv.

Idag har det regnat hela dagen. Gick ut en långprommis med Dessi och när jag kom typ utanför lägenheten satt det en 9-årig pojke i lekparken som såg ledsen ut. Jag gick fram och frågade hur det var med honom och han sa att han inte kunde gå hem för att hans mammas kille var förbannad på honom och kastar ut honom och drar honom i håret osv. Hans mamma slutade kl 17 och kl var då 15. Jag sa åt honom att han inte kan sitta här i två timmar i regnet men han hade ju inget val, stackarn. När hans mamma kom så kände han sig trygg iaf. Jag ville inte lämna honom där ute i regnet men man kan ju inte bara bjuda hem pojken heller då man säkert kan bli anmäld för de....Jag stod där och pratade med honom och till slut kom hans kompis så det var ju bra. Jag hoppas allting ordnade sig. Men jag tycker så synd om pojken. Att man inte ens kan vara trygg i sitt eget hem. Det sker mycket våld och otäcka saker bakom dörrarna. Jag hade sån lust att bara ta hem honom och ge honom nå varmt att dricka och nåt att äta. Det är hemskt att se små barn fara illa.

Kommentarer
Postat av: Nypan

Men fan stackars pojken :( Jag skulle fan anmält dedär om jag skulle sett det. En stackars liten pojk på 9 år ska kunna känna sig trygg i sitt eget hem. Jag menar sitta ute i fler timmar och vänta på sin mamma, herregud =/

2009-11-26 @ 21:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0