Introduktionspass i Stockholm.

I måndags åkte jag med 12-tåget till Stockholm. Kom dit 15.30. Fick ett samtal från IGS Assistans att jag skulle till dom och skriva på papper och så. När jag kom fram så tog jag tunnelbanan direkt till Globen där dom har kontoret. Jag var såå hungrig eftersom jag vaknade av magont och hann bara äta en tugga av mackan innan jag fick magsmärtor. Sen vågade jag inte äta nå mer efter det. När jag kom till Globen var det en del som vi skulle gå igenom. Jag fick personalhandbok, en massa faktapapper om deras företag osv och så fick jag skriva på ett anställningsbevis. När det var klart så åkte jag till Emelie på en gång. Maten var klar då jag kom dit kl 17 och jag var superhungrig. Till efterrätt åt vi äppelpaj med vaniljkräm. Vi kollade sen på Fotbollsgalan. Men vi var så trött så efter typ 1 1/2 timme så somnade vi...Emelie vaknade vid 24 av att tvn fortfarande var på. Ooops:)hehe
Jag klev upp dagen efter kl 6.30. Åt en macka och gjorde mig sen iordning. Jag hoppades hela tiden att min mage skulle va bra idag då jag tyckte den verkade lite konstig på morgonen. Kanske för att den var orolig. Då det bara tar 6 minuter till Solna så tog jag tunnelbanan strax efter 7.30.
När jag kom dit mötte Linda upp mig. Hon är arbetsledare och ansvarar för introduktionspassen. Hon var jättetrevlig och vi hade mycket att prata om:) Jag hade en jättebra dag då vi var på studiebesök i Katolska kyrkan och Katarinakyrkan där vi tittade på bla Anna Lindhs grav:


Det var jättefint i kyrkorna och väldigt kul att gå runt och titta.
Efter vi varit i kyrkorna så gick vi en stund i Söderhallen till English Shop:

Där fanns en massa roliga saker och en massa engelskt godis:) När vi kom tillbaka till lägenheten så gjorde vi iordning mat och sen satte Linda och jag oss ner och hon visade mig lite information osv. Hon sa att hon skulle ringa mig nästa vecka då dom ska göra decemberschemat. Jag ska då få provjobba några dagar. Jag får välja antingen de två första veckorna i december eller de två sista. Och då ska jag jobba typ 3 pass i veckan så det blir 6 pass sammanlagt i december i så fall och varje pass är 11 timmar. 8-19 eller 19-08.
Då är det sovande jour 24-06. Det finns 3 tjänster som är på 90%, 70% och 40%. Jag söker ju då till 90% och 70%. Jag funderar på om jag ska försöka hitta boende fr o m halva december men jag vet ju inte om jag får jobbet än liksom...Men det känns som jag kommer få det. På Linda lät det som jag kommer få det då hon sa att jag skulle börja kolla runt på boende och så eftersom jag kommer få januarischemat i december. Jag har iaf skickat iväg en massa mejl till folk som söker inneboende och andrahandsuthyrning. Och troligtvis så kommer jag flytta ner till Stockholm:) Det har jag längtat efter läänge nu.
På tisdagskvällen kom jag till Emelie vid 19.30 och vi käkade mat och kollade på Ugly Betty, Desperate Housewives och Christine. Sen tog jag en dusch och gick och la mej sen. Emelie har varit jätteförkyld och jag har haft ren tur som inte blivit smittad:)
Igår tog jag tåget 12.30 från Stockholm och kom till Ljusdal 15.50. Dessi blev jätteglad när jag kom hem:) Tog en prommis med henne så fort jag kom hem. Sen myste vi framför soffan och kollade på Bonde söker fru, Greys Anatomy och premiären av So you think you can dance. Alla programmen var såå bra:)
Satte mig vid datorn en sväng sen och gick och la mig vid 24 tiden.

Kommentarer
Postat av: STINA

O det blir jag dom får passa dessi,kul det ska bli! hilda kommer bli mkt glad meds.

2009-11-12 @ 17:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0