Gymmat och vaccinerat mig:)

Igår ringde jag A-kassan och självklart gick det inte att överklaga beslutet. Ringde sen bemanningen för att skriva upp mig som timvikarie men dom fick man inte tag på. Ringde sen sociala för att boka en tid och gissa hur länge jag får vänta??
6 hela veckor!!!!¨
Den 7 januari har jag fått tid. Det är ju sååå lång tid. Hur ska man klara sig ända till dess?
Men alla vill väl ha pengar innan jul så de va väl inte så konstigt att jag får vänta så pass länge.

Imorse var det dags för mitt intropass på gymmet för första gången. Jag klev upp 6.30 imorse. Cyklade sen ner och träffade Tony och han var jättetrevlig. Han instruerade en kille samtidigt som mig men det gick ju bra. Vi fick först köra lite konditionsträning och sen fick vi prova alla styrketräningsmaskiner. Det var ett bra gym tyckte jag men jag har ju aldrig varit på nå riktigt gym tidigare så jag har ju inget o jämföra med. Omklädningsrummet var rätt så litet men dom hade ju bastu och dusch:)
När jag varit där i 1,5 timmar så var vi klara. Jag cyklade till biblioteket och satt och läste en stund och sen gick jag ner till f d Baslivs för att vaccinera mig för den nya influensan. Det skulle börja kl 13 och jag trodde det skulle va mycket folk så jag gick dit 20 minuter innan men då var det typ bara tre bilar där. Jag var den första som fick vaccinet så det var inte direkt nå trängsel alls men när jag gick sen så började folk droppa in. När sköterskan skulle spruta in vaccinet ville jag såklart kolla:)Hon råkade komma in i en artär med sprutan och fick sticka igen. Eftersom jag inte är nå spruträdd så sa jag att hon får sticka så många gånger det behövs. Det gjorde ju inte speciellt ont direkt:)
Andra gången gick det bra och sen skulle man typ sitta o vänta i 15 minuter men jag gick efter typ 5 minuter. Kände mig så pass bra att jag kunde cykla hem. De e ju ändå ingen som har koll på hur länge man sitter där hehe. Nu har jag bara lite ont i armen men annars inga biverkningar. Får se hur det känns imorgon då.

Imorgon ska jag ta en tripp till Hudiksvall. Ska hälsa på en kompis från gymnasiet, Lotta:)
Jag tar 11.15 bussen från Ljusdal och sover över där tills imorgon. Det ska bli jättekul att få träffa henne då det var ett bra tag sen sist. Vi får se vad vi hittar på, kanske blir det en krogrunda:)




Ikväll var det ju Idol och en av mina favoriter Mariette åkte ut:(Jag som ringde och röstade.
MarietteMariette
Hon va ju helt grym ikväll och jag ville helst att Calle skulle åka. Men de kanske e bäst att åka ut som fyra än trea. För om man som Calle åker ut nästa vecka så ramlar man ju liksom alldeles vid målsnöret. Det känns ju lite mer besviket kanske. Och eftersom Mariette bor i Skåne så var det kanske bra att åka ut nu. Men jag ville ju höra mer av Mariette:) Hon har varit så himla bra i hela programmet och jag bara rös i hela kroppen när hon sjöng den sista låten. Den gjorde hon så sjukt bra!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

7 januari???? oj :O du borde ta något extrajobb innan..

Hoppas allt är bra med dig annars

Puss/kajsa

2009-11-28 @ 19:58:43
URL: http://kajzaz.blogg.se/
Postat av: STIIINA

Update!



2009-11-30 @ 14:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0