hhmmm, hur tänker vissa människor?

I tisdags var jag på Af kl 11. Vi gjorde upp en ny handlingsplan och bokade möte igen den 3 februari. Det tycker jag är helt onödigt då inte ens jag kommer vara här i februari. Då måste jag ju ringa och avboka tiden och hur ska man komma ihåg de då?
Jag frågade om man har rätt till flyttbidrag men då måsta man ha fyllt 25 år och så nå andra regler man måste följa oxå för att få det:( Dåligt! Så man ska sitta här och ruttna tills man är 25 år då så man får flyttbidrag eller vaddå? Vill dom inte att folk ska få nå jobb lr? Dom vill väl bara att man ska stanna kvar i den här skithålan.

Jag fick hem kassakort igår som jag fyllde i och skickade in. Nu har jag väntat på pengar sedan 17 augusti så jag hoppas verkligen att jag är berättigad pengar från akassan. Men fr o m den 18 november, alltså igår så ska jag sluta med kassakort och börja få nå aktivitetsstöd från Försäkringskassan. Han fick berätta för mej flera gånger innan jag fattade vad det var. Det var knappt så han fattade ibland sa han. Då borde dom väl verkligen göra det lite enklare då inte ens handläggarna fattar. Så nu vet jag inte hur jag ska göra då jag verkligen behöver pengar till en flytt. Jag får helt enkelt hoppas på att jag får svar från akassan så fort som möjligt. Men det är ju svårt.

Igår när jag skulle ner till förrådet och städa upp lite och rensa mina saker som jag inte behöver med till Sthlm så hörde jag en hund som gnydde och ylade. Först redan i lägenheten hörde jag ljudet av hunden. Jag trodde först att det var någon utomhus men när jag kom ner i källaren hördes det ännu högre. Jag gick längs korridoren och hörde att ljudet kom från ett städförråd. Det lät så ynkligt och gråtande och det skärde i hjärtat på mig när jag hörde hur olycklig, rädd och ensam hunden kände sig och jag tänkte att jag inte kunde låta det vara. Jag knackade på hos grannen i trapphuset bredvid hos en äldre dam och hon hade även hört hunden igår oxå och hon tyckte oxå väldigt synd om hunden. Vi ringde Ljusdalshem och dom skulle ta hit Hälsovårdsnämnden. Men dom visste inte hur lång tid det tog så jag sa att dom får ta hit nån vaktmästare som låser upp åt oss så vi får ta hand om hunden tills vidare. Vaktmästaren kom ganska fort och låste upp. Och där i en liten, mörk skrubb satt det en liten trefärgad Drever som ylade och blev så glad att se oss. Dom hade satt kompostgaller för den mörka skrubben, och annars i städförrådet var det tvättmaskin, pappersinsamling och rengöringsmedel. Hur bra är det för hunden att andas in???Sitta ensam nere i en källare där det inte finns något lukt som luktar hemma och inget ljus eller fönster. Jag tyckte så synd om hunden. Det är ungefär lika som man ska låsa in sin hund i källarförrådet medans man jobbar eller i tvättstugan. Det är inte rätt. Hur kan man lämna hunden så här? Vaktmästaren ringde städerskan som hade hunden som var en ung tjej och hon sa att hon fick ha hunden där tills dom blev klar med hundgården hemma men bara för inte deras hundgård är klar så ska inte hunden behöva leva under dessa förhållanden. Då ska man antingen sätta in hunden på dagis eller skaffa hundvakt. Hon tog med sig hunden och åkte hem. Och bara för att man städar trappuppgångar har man inte rätt att störa grannar genom att sätta sin hund i en mörk, kall källare som gnäller och ylar. Man tycker ju att det är konstigt att ingen annan har reagerat på detta! Jag skulle aldrig få för mig att låsa in Dessi på det där viset. Det var ju tur att inte Hälsovårdsnämnden kom och hämtade hunden för då skulle städerskan få hämta ut hunden hos polisen och då kanske hon fattar vad hon utsatt sin hund för!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Shit vad hemskt! Bra att du ringde!!!

2009-11-19 @ 15:20:37
URL: http://kajzaz.blogg.se/
Postat av: Nypan

Hoppas det ordnar sig med pengarna för dig =/ Tråkgit att det jämt ska krångla med allt =(



Bra att du ringde, tycker synd om hunden =( Hoppas det är bra med dig. Kram

2009-11-19 @ 23:18:38
URL: http://nyyypan.blogg.se/
Postat av: Terra

Skitbra att du sa till...

2009-11-20 @ 18:05:36
URL: http://teresesvedberg.blogg.se/
Postat av: Jessica

jättebra att du ringde! ska du ta nån kull med marsvin snart?? försöker prata omkull sambon ;)

2009-11-20 @ 21:48:29
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0