Besök i Hudik

I lördags åkte jag med 11.15 bussen till Hudiksvall för att hälsa på Lotta. Kom in lite tidigare så jag gick en kortis på stan och träffade Johanna:)Det var jättekul att få träffa henne igen då det var ett tag sen vi sågs. Vi måste ju bara träffas nån dag:)
Kl 12.30 kom Lotta och vi åkte hem till henne i Stocka. Käkade en jättegod kycklingpaj och sen kollade vi på film:) Vi tänkte ta en krogrunda men eftersom de inte var nå bra band som spelade och båda vi var rätt så trötta så blev det mysig hemmakväll istället. Vi kikade även en stund på Globen Horse show på tv. Min syrra Terese var ju där och kollade. Jag fick hänga med om jag ville men kände att jag inte hade pengar till det.
På söndagen åkte jag hem. Lottas pappa skjutsade in mig till Hudik vid 19 tiden. Jag var trött så jag somnade på bussen. Det tog över en timme o komma till Ljusdal för bussen va lite försenad. När jag kom hem blev Dessi så glad:)
Gick och la mej rätt sent igår.

Jag har ju haft lite problem hur jag ska ta mig till hundutställningen i Älvsjö under luciahelgen. Jag kunde inte sova hos syrran då dom skulle ta hem lite kompisar, och då tänkte jag ju åka bussen som anordnas men den går från Delsbo 3.15 och jag har inga bra vinterdäck på bilen och den ska ändå säljas snart så de går inte heller. Och det går inga direkttåg eller bussar ner så pass tidigt heller.
Men då frågade jag Lotta om hon skulle ner och hur. Då hennes syrra har lägenhet i Älvsjö och hon inte skulle va hemma så fick jag sova där:) Lottas mamma kommer oxå vara med och de va riktigt snällt att jag fick följa. Annars hade det nog inte blivit nå resa för mig. Jag kommer då åka buss ner med Härjedalingen på fredag och då är jag framme i Sthlm 14.50 och den biljetten kostar 230 kr. På hemvägen åker jag 19.30 tåget som kostar 245 kr.
Då hoppas jag att jag hinner se finalen på söndagen.
Den fredagen är det ju IDOLFINAL!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0