Arbetsintervjun:)

I måndags klev jag upp vid 8 tiden. Gjorde mig iordning, packade och gick sen till Af. Skrev på bekräftelse att dom får betala min resa för över 600 kronor. Sen tog jag tåget 12.10 mot Stockholm. Var framme 15.30. Gick en stund på stan tills Emelie slutade jobbet kl 17. Sen gick vi till hennes lägenhet och käkade mat. Sen började vi förbereda svar till olika intervjufrågor. Jag pluggade in dom där frågorna så jag kände mig ganska säker och tog sen en dusch. Vi gick och la oss vid 24 tiden. Klev upp strax före 8. Emelie åkte till jobbet då och jag gjorde mig iordning inför intervjun. Jag hade jeans och en leopardmönstrad blus och en grå kofta ovanpå. Jag tog tunnelbanan till Globen och kom dit ganska tidigt. Övade in frågorna en gång till och kände mig rätt säker inför intervjun och var inte alls nå nervös. När jag kom dit fick jag vänta en stund innan jag kom in. Fick träffa Gabriela som är rekryteringsansvarig. Hon frågade inte så många frågor jag trodde och jag tyckte intervjun gick jättebra. Trodde först att jag skulle få nå blackout och inte veta svaren på frågorna men det hände inte som tur var:)
Gabriela var jättetrevlig och hon sa att det var många som sökt och många som blivit och ska bli intervjuade så hon får göra den första "sållningen" innan man går vidare till nästa. Hon gillade mig väldigt bra och trodde inte att det skulle bli nå problem mellan personkemin mellan mig och brukaren. Hon skulle skicka mitt CV direkt vidare och då skulle dom kontakta mig för en vidare intervju med en arbetsledare, brukaren och en personlig assistent. Jag var där i ca 30 minuter och sen tog jag en lunch. Kom till lägenheten ca 13.00. Sen gick jag på stan ett tag. Köpte ett par varmfodrade stövlar från Skopunkten för 279 kr:


Det är ett mönster bak på skorna som inte syns på bilden.
När klockan var 17.25 ringde en tjej från IGS Assistans AB. Dom ville att jag skulle komma på ett introduktionspass i slutet av veckan eller nästa vecka. Nog med tågresor nu tänkte jag och bokade in ett pass nu på tisdag istället. Jag kommer vara där 8-19 och brukaren bor bara 1 1/2 minut från Solna Centrum så det var ju bra:)Tar bara 6 minuter från Kungsholmen till Solna:)
Jag fick ju höra från Gabriela att dom hade en till person som hade slutat från samma brukare så nu söker dom 3 tjänster och då kan man få börja jobba redan nu i nevember. Desto större chans att få ett jobb:)hehe. Jag vill verkligen ha detta jobb så jag hoppas verkligen att det går bra på tisdag! Igår kom jag hem strax efter 23 och var jättetrött. Så dryg resa att åka.

Här är mina kläder jag hade på intervjun:







Kommentarer
Postat av: STINA

Fina kläder du hade,nu håller vi tummarna!

2009-11-04 @ 12:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0