Eurovision song contest!

Grattis Norge för att den 23 årige  Alexander Rybak har charmat Europa i Eurovision song contest med låten Fairy tale. Vinnare i Moskva 2009 med det nya poängrekordet 387 poäng. Norge fick poäng av alla länder och hade ledningen från början till slut. De vann med en marginal till tvåan på över 100 poäng.
Tvåa kom Island och trea vår egen Arash som tävlade för Azerbajian. Sverige och Malena slutade på 21 plats, femma från slutetmed 33 poäng 
Ryssarna bjöd på en supershow och jag satt alla tre timmar i sträck framför tv:n. Det hände så mycket på scenen så man kunde inte sluta titta.
Mina favoriter i Eurovision var Norge, Island, Azerbaijan, Rumänien och Turkiet. Malta var oxå bra.
Det var en sån lycka och man blev så glad när man fick höra Alexander spela och sjunga den härliga vinnarlåten!
Jag fick gåshud från början till slut:)
Norge fick 16 stycken 12poängare och fick poäng från alla 42 länderna. Sverige fick ynka 33 poäng men jag tyckte Malena gjorde en superbra insats och hon satte verkligen sitt nummer och bjöd på en härlig show. Tyskland var ganska töntiga när dom hade tagit med sig Dita von Teese på scenen. Typ som att dom tror att dom skulle få bättre poäng bara för att dom har med en känd burleskdansös. Alexander Rybak är ju den sötaste killen:)


Yohannas låt med Is it true? var så vacker och fin låt. Jag älskade den härliga blåa bakgrunden och hennes vackra klänning. Hon är bara 19 år och sjunger så fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0