Middag.....

I torsdags när vi skulle ut och äta så hade rektorn ändrat sig och att skolan INTE skulle betala för maten på Golfrestaurangen. Jag och mamma blev lite förvånade då inte vi hört nånting om det. Dom påstod att dom ringt oss men vi har inte hört något alls och om vi hade pratat med dom via telefon så skulle jag inte gått med på att betala 250 kronor för en fisk och potatis och en väldigt torr kladdkaka. Då hade jag hellre haft knytkalas så alla träffades hos någon och att alla tog med sig någon slags mat, efterrätt eller dricka och vi samlades och hade kul. Nänä, utan nu skulle vi äta på restaurang och det var så stelt och tyst runt bordet. Ingen hade något att säga. Det hade varit mycket mer avslappnat om vi hade haft en grillkväll eller nåt. Och mycket billigare. Vi var liksom 17 personer och 250 kronor per person blir mycket pengar. Då kunde man köpt hur mycket mat som helst och tillagat själv. Mycket godare skulle det bli också. Så jag är rätt missnöjd med den kvällen.  Ingen åt någon förrätt så det blev bara varmrätt och efterrätt. Vi blev klara före klockan 7. Alla åkte hem fort efter maten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0