"Inneboende"

Igår fick vi en inneboende om man ska kalla henne det. Det är en kvinna från Munchen, Tyskland som pluggar här i Sverige och hon  rider en häst som går tillsammans med Didi, mammas häst. Tidigare bodde hon i sin husbil på Stenegården men hon kunde inte vara kvar där längre då det inte finns plats kvar så då erbjöd mamma henne att hon kunde få ställa sin husbil på våran gård. Hon kommer vara här hela sommaren. Jag trodde Dessi skulle vakta mer än vad hon gjorde. Dessi var jätteglad och viftade på svansen men hon känner väl på sig att Gisela är en hästtjej då Dessi älskar stallet och hästar. Min syster Terese har ju tre hästar och Dessi har alltid tyckt väldigt mycket om henne. Då vi bodde i Bergsjö fick hon följa med och springa vid hästvagnen som hon älskade att göra.
Det var en lättnad för mig att det gick så bra med Dessi. Jag har gått och oroat mig för hur det skulle gå med att ha henne här.

Linda till vänster, Didi till höger:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0