CINDERELLAKRYSSNING!!!

I tisdags var det en kvinna från Ljusne som ville titta på Didi. Hon var väldigt intresserad och hon tog lite foton på Didi och pratade med mamma. Hon kunde inte rida Didi den dagen så hon skulle komma tillbaka på  söndagen. I onsdags var det redovisning på skolan. Det gick inte så bra då gruppen inte var så förberedd men vi fick godkänt ändå. I torsdags hade vi också gruppredovisning som gick mycket bättre. Vi hälsade också på pappa i Ljusdal i onsdags och lämnade en bokhylla. På torsdagen åkte jag till min syster Terese i Bergsjö. Kom dit vid 16-17 tiden och vi åt mat hos henne och sen kolla vi på Tv. En av hennes katter var jättetjock och ska ha kattungar vilken dag som helst.

En bild på henne där från syrrans blogg.
I fredags skjutsade syrrans kille oss till Gnarp och bussen gick 10.35. Det var mycket folk på bussen. Vi stannade i Gävle Bro där vi tog en smörgås och en bakelse. Det var gött. Vi kom till Stockholm vid 16 tiden och klev på färjan ca 17.30. 
Färjan hann bara åka en liten bit ut när vi sedan vände tillbaka till kajen igen. Och när klockan var 20.15 åkte vi ut igen. Jag vet inte varför färjan gjorde en helomvändning och styrde in mot hamn igen men det var lite konstigt...
När färjan stod i hamn åt vi vikingbuffé och det var supergott. Sen gick vi till taxfreen och köpte alkohol och godis. Sen gick vi till hytten och gjorde oss iordning inför kvällen. Vi drack lite i hytten innan vi gick ner till FunClub och lyssnade på bandet. Det var väldigt mycket folk på dansgolvet som vanligt och den snyggaste bartendern Arnold som jag är lite tokig i jobbade både fredag och lördag. Han är en av de snyggaste kille jag sett:)
Men tyvärr är han ju upptagen med en tjej från Halmstad sen tre månader tillbaka. Men han sa att han kom ihåg mig sedan vi och två till efterfestade med varann i december när jag var på kryssning. Så det var ju jättekul:)
Hoppas jag träffar honom på nästa kryssning oxå:) Min dröm kille:)haha
Jag träffade ju några killar på båten, en kille som kände bandet så jag fick följa med ner i personalhytterna och träffa alla i bandet och det var ju kul och man fick drinkar och lite alkohol där men sen gick jag till hytten när Club 7 eleven stängde klockan 4.00. Terese låg redan och sov i hytten då. Dagen efter var jag lite bakis. Hade lite huvudvärk bara men den gick över:) Vi åt en jättegod frukost då vi klev upp klockan 9. Efter frukosten gick jag upp och tog en lååång dusch och sen gick vi ner för att kolla på karaoken klockan 12-13.30. Det var jättekul att se dom fast man var väldigt trött. Arnold jobbade då också så jag fick se lite ögongodis innan jag åkte hem:)Han gick förbi mej och flinade och hejade:)yeah
Sen tog vi en fika i caféet och tittade ut genom fönstret. Det var soligt/molnigt på dagen men på fredagen regnade det ju så vi fick inte så fint väder. Bättre nästa gång hoppas jag.
Bussen gick hem klockan 16.00. Vi stannade i Gävle Bro och tog en smörgås och en glass. Jag var supertrött och sov typ hela vägen. I Gävle såg vi en raggarbil med fulla raggare i som moonade och visade rövarna:) En av killarna ställde sig och pissade mitt på bensinstationen. Sen börnade dom så det var ett stort rökmoln runt bilen. Alla vi i bussen kollade och skrattade och pratade:) Dom såg för roliga ut!!!HAHAHAHA
Det var ett upplyft för den tråkiga bussresan hem:)
Jag har tyvärr inga bilder från kryssningen då min lillsyrra hade kameran hos sig:(
Men jag har beställt en ny kamera nu, en NIKON S560 Svart som jag får hem idag:)
Terras kille kom och hämtade oss i Gnarp och när vi kom hem hade han spelat in Robinson så vi tittade på det. Och sen var vi uppe till klockan 1.00 fast vi var så trötta...
I söndags red Terra Affe och jag körde Bounty en lång runda. Men det var jättekul. Hästarna blev väldigt svettiga men dom hade nog kul oxå:)


Sen tog jag bussen hem till Järvsö 14.15. Kom hem 17.05. Mamma och Dessi hämtade mig på stationen och Dessi var så överlycklig när hon såg mej. Jag hade verkligen saknat henne och det var skönt att få se henne igen.
Jag var nog lika lycklig som henne.
Kvinnan från Ljusne kom och skulle rida Didi klockan 18.30 och hon hade med sig två kompisar som rådgivare och dom provred också. Hon blev förtjust i Didi och bestämde sig att hon ville prova att ta hem henne. Så nu ska Didi veterinärbesiktigas den 18 maj och Mia betalar halva kostnaden där och sen den 19 maj så tar hon hem henne på prov i en månad och om allt går bra så vill hon köpa henne sen.
Det verkar vara en jättetrevlig tjej med bra hästkunskap och erfarenhet. Didi skulle då få en stor hästkille som kompis i det nya hemmet.
Igår var vi bara hemma och jag och mamma byggde en marsvinsbur ute. Den blev jättebra. Så nu får nog alla marsvin plats där för den är väldigt stor! Ska försöka få sålt alla hanarna först men syrrans marsvin hade nu fått ringorm så hon kan inte sälja dom nu....Men jag har två hanar hemma som är till salu. En svart sheltiehane som är född 19 november 2008 och en korthårig svart/vit virvelhane vuxen.
Jag ska knäppa nya kort på teddysarna som verkligen är så tjocka. Dom ser ut som två paddor:)
Borde få ungar vilken dag som helst nu.
Imorgon ska vi till skolan och redovisa. På torsdag ska mamma på kryssning till Tallinn med Leif och hon kommer hem på måndag så jag är ensam hemma hela helgen..Är klar i skolan med alla uppgifter så jag vet inte vad jag ska hitta på då:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0