Shopping i Birsta och mys med kattungar:)

I torsdags jobbade jag natt. På fredagmorgon när jag slutade jobba åkte jag till syrran i Bergsjö. Hon har ju 4 ursöta kattungar som är ca 7 veckor gamla. Det var första gången jag träffade dom:) Jag fick ju svårt att sova för man ville ju bara sitta och leka med kattungarna hela tiden men efter ett tag vid ca 10 tiden somnade jag. Vaknade igen vid 13.30-14.00. Jag måsta åka till jobbet igen för att jobba natt och tog bussen som gick halv åtta. På lördag morgon när jag slutat så åkte vi direkt till Birsta city för att shoppa. Jag var såå trött och orkade inte hålla ögonen öppna under bilresan. När vi var framme så var jag jättetrött men piggnade till när vi skulle in i affärerna. Jag hittade inte så mycket kläder men jag köpte skor, shorts, pyjamasbyxor och fyra filmer.
Vi åt thaimat och sen fikade vi blåbärsbakelse med festis och när vi var på IKEA så fikade vi jordgubbscheesecake och mineralvatten.
När vi kom hem var klockan runt 18.00 och vi var jättetrötta. Jag somnade en stund framför soffan eftersom jag inte sovit nåt på ett helt dygn. Vaknade vid 21 tiden av att Terese ville att jag skulle kolla på sommarkrysset som hon spelat in. Jag var såå trött och åt en massa godis och läsk för att hålla mig vaken. Efter sommarkrysset kollade vi på en film med Eva Longoria "Over her dead body".
Sen gick vi och la oss vid ca 23 tiden. Vaknade dagen efter i söndags klockan 9.20. Hämtade kattungarna och myste med dom i sängen ett tag och sen klev jag upp och tog en skön dusch. Åt frukost och sen 10.30 började vi göra oss iordning för att ta ut hästarna. Dom är ute på sommarbete så vi fick ta moppen dit. Hon hade alla grejer där så vi behövde inte gå tillbaka för att sadla dom. Jag körde shettisen Bounty och Terese red Affe. Vi fick fint väder och inget regn!
Det var jättehärligt att komma ut och hästarna var pigga:)
När vi kom hem var dom rätt svettiga och dom tyckte nog det var skönt att få komma tillbaka till hagen igen. Vi hann kolla på en film och äta innan jag tog bussen hem klockan 16. Martin kom hem precis när jag skulle åka. Han hade varit på Rockweekend i Kilafors och bott i husvagn.
När jag kom hem vid 19 tiden skulle jag köra upp pappa på byn så han inte missade bussen hem till Ljusdal. Kajsa var inte hemma utan det var bara Stina och jag kvar. Vi kollade på en film på tv och sen somnade jag rätt sent. Klockan var runt 24 tiden. Vaknade flera gånger under natten men klev upp klockan 5. Jag skulle börja jobba klockan 8 på Uppvakningsavdelningen. Jag klädde på mig och gjorde mig iordning och tog sen bussen till Hudik. Det var en så helseg dag så den finns inte. Hade så jäkla tråkigt. Timmarna kändes som dagar. Kändes jävligt skönt när jag fick sluta klockan 17. Tog bussen hem och köpte kyckling som jag och Stina åt när jag kom hem. Sen kollade vi på Tv och städade hela huset inför visningen.

Mäklaren sa att det skulle bli visning på huset i helgen men den blir förflyttad till tisdag klockan 10 istället.

Bilder på kattungarna kommer här:






















Dom var väldigt lekfulla. Den som är svart var väldigt rufsig och kommer nog bli väldigt långhårig. Alla kattungar är tingade. De orangea och den svarta kattungarna är hanar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0