Nya hem för marsvinsungarna!



I helgen som varit jobbade jag. Sov över på sjukhuset och det gick bra. Kom hem på söndag kväll. I måndags kom syrran och hennes kille och hämtade lite grejer. Dom kom ca 12 och sen gick vi på Molätan på Stenegården. Sen åkte dom hem ganska fort. Jag hade jättesvårt att sova och gick och la mej vid 23 tiden. Sen klockan 24 vaknade jag och även klockan 03. Sen klev jag upp 04.15 i tisdags för jag hade så svårt att sova. Vet inte varför. Jag var så trött på jobbet för jag började jobba klockan 7-16.
Idag kom det en familj som hade två söner och dom bodde i Alfta. Dom skulle hit och köpa två marsvinshanar. Dom fastnade för Kajsas ungar Gandalf och Aragorn.

Den svartvita högst upp till vänster är Gandalf och den som är längst ner till höger är Aragorn.
Hon fick 300 kr/st för dom. Även Legolas ( den som har vitt huvud som är högst upp till höger) är tingad och hämtas om ca en vecka av en tjej från Ånge. Hon tingade oxå Benjamin från min kull. Så dom får flytta tillsammans:)

Stina ska leverera hennes marsvinshane Glader till en tjej i Hudiksvall imorgon. Hon har marsvinsuppfödning så han kommer bli avelshane. Stina har oxå en hona som är tingad av en uppfödare i Eskilstuna och även hon kommer bli en avelshona.

Greta flyttar till Eskilstuna.

Glader flyttar till Hudiksvall.

Så nu har vi bara Jalle och Bilbo kvar av hanarna som vi ska försöka sälja tillsammans.
Igår när jag åkte hem från Ljusdal så spöregnade det. Det var stora sjöar på vägarna och regnet bara smattrade på rutan och det var svårt att se vart man körde. Idag har det bara regnat lite men imorgon skulle det bli regn.
Mamma ringde och berättade att mäklaren hade 12-13 köpare på huset redan och det kommer bli visning nu till helgen och i början på nästa vecka. Jag och Stina rensade alla bodarna och snyggade till:)
Imorgon ska jag jobba natt och även på fredag. Sen på lördag efter jobbet åker jag till Terese i Bergsjö så ska vi åka  till Sundsvall och shoppa. Det ska bli jättekul. Jag åker hem på söndag.
Ikväll har jag kollat på So You Think You Can Dance och det är så sjukt bra personer som är med i år. Jag har redan flera favoriter men jag måste säga att det var rätt kille och tjej som åkte ikväll.

Kommentarer
Postat av: Jessica

vad är det för tjej från ånge?? ville ju också ha benji! hade vi haft mer plats hade jag köpt han och en till hane på fläcken!!

2009-07-09 @ 16:07:10
URL: http://www.jessicab87.blogspot.com
Postat av: Nypan

Hah vafan vilken film du lagt upp då, jag verkar ju helpuckad för fan! Hahah =)

2009-07-13 @ 23:00:49
URL: http://nyyypan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0